Aký je debut The Designs? (recenzia)

Aj keď fanúšikovia stále márne čakajú na nový počin Snovonne, jej hlas sa tento rok objavuje už na druhej vydarenej nahrávke. Okrem najnovšieho počinu Inner Fear vyšiel 18. augusta 2022 aj debutový album [In]Vent elektrometalového projektu THE DESIGNS. Umelecké duo Snovonne Drake a Billy T Cooper (ex-JTR Sickert) sa naplno oddalo hudobnej vášni a vzišlo z toho desať zaujímavých skladieb.

Ešte pred vydaním albumu The Designs zverejnili tri ochutnávky. V najnovšej Forever Wrong sa surové gitary miešajú s materiálom ako vystrihnutým z letného megahitu, kým v More Than This svieža elektronika akoby len zľahka podopierala nebotyčné gitarové steny zdobené naliehavými vokálmi. Mojou obľúbenou skladbou ale ostáva (a to aj po vypočutí zvyšku albumu) úplne prvý zverejnený singel Begin. Napriek prvotnému skepticizmu ohľadne elektronikou presýtených častí (predsa len som bol zvyknutý u tejto speváčky skôr na širokú orchestráciu) sa s odstupom času neviem nabažiť ani týchto. Pridajme tučný refrén a výbornú melodiku a prvý evergreen od The Designs je na svete.

Kapela ma dostala aj prvou Porno Riot. Otvorenie albumu vo veľkom štýle. Hutný zvuk, množstvo elektroniky, Billyho nezameniteľná farba hlasu a vokály Snovnne v pozadí. Skladba po celý čas nabitá nevýslovnou energiou. Akoby Mobyho Hotel znenazdajky atakovala nová vlna talianskeho heavy metalu. Najtvrdšími skladbami albumu sú ale pravdepodobne Criminal MiracleSame Old Cycle. V nich je to slušný nárez už od prvých tónov. Navyše kladne hodnotím prelínanie spevov a hru s rytmom. V Choose Your Life sa mi s počiatku zadalo, akoby spev vôbec nepasoval k akejsi rozhádzanej rytmike, no po chvíli sa všetko zázračne zosynchronizuje a aj táto pieseň poriadne naberie na intenzite.

Trojica skladieb We Follow You, I a Neon je podstatne pomalšia. Ich zádumčivá atmosféra a silné synthwave prvky ich ale robia nemenej príťažlivými ako zvyšok albumu. Spevy v prvej z nich podporujú široké gitary, v I sa v závere objaví príjemný klavírny part a Neon si poslucháča získa krásnymi dvojhlasmi a gradáciou, ku ktorej nie sú potrebné ani gitary a bicie.

Človek sa pravdepodobne umelcom musí narodiť. A keď takýto človek celý život niečo tvorí, asi príde čas, keď chce skúsiť vytvoriť niečo úplne nové. Odlišné od toho, čo robil doteraz. Keď sa takíto ľudia stretnú hneď dvaja a ich umelecké zámery sa zlejú do jedného spoločného, vznikne spektakulárne dielo s neuveriteľnou, až elektrizujúcou energiou. Dielo, ktoré si môžete pustiť desaťkrát po sebe a stále máte zimomriavky. Presne to je prípad debutu [In]Vent v podaní projektu The Designs.