Ktoré demo Symbtomy očarí viac? (recenzia)

Česko-britské melodic-deathmetalové trio SYMBTOMY začalo svoje fungovanie v roku 2019. Zoskupenie, ktoré malo byť pôvodne len projektom, sa stalo plnohodnotnou kapelou, ktorá už stihla vydať dve demá, ku ktorým si prizvali aj pár zaujímavých hostí. Demo #1 vyšlo 1. decembra 2020 a jeho fyzickej podobe vo forme kaziet na svet dopomohli aj vydavateľstvá Immortal Souls Production a Slovak Metal Army. Demo #2 vyšlo pod štítkom Souls Of Underworld Records 7. januára 2022. Keďže každé z nich obsahuje len po tri skladby, pozrieme sa jedným vrzom na obe.

Demo #1 otvára poctivá deathmetalová nálož The Sounds Of Perverse Thoughts vo švédskom štýle, pri ktorej mi hneď bolo jasné, že obrovskou prednosťou tejto kapely bude vokál. Spevák Martin Halma má totiž skutočne silný a podmanivý growl. To sa potvrdilo vo všetkých skladbách a treba povedať, že mu sedia tvrdšie aj melodickejšie podklady. Ďalšie dve skladby na Deme #1 The Taste Of Human Trophy a …And The Knife Cut Surgically sú totiž oveľa melodickejšie ako jednotka. Obe obsahujú veľmi pútavé gitarové party a posledná dokonca aj klávesy.

Demo #2 taktiež obsahuje tri skladby, ale mám pocit, že páni a dáma oproti jednotke značne pritvrdili. Počúvajúc prvú Embracing Anxiety, nesúcu sa v duchu oldschoolového death metalu, som tajne dúfal, že sa zopakuje scenár z prvého dema a zvyšné dve budú značne melodickejšie. Druhá pieseň A Wooden Jail tento predpoklad ale vôbec nepotvrdila. Bola rovnako tvrdá a dravá ako jej predchodkyňa. Až pri Cadaveric Shapeless Roar ma potešil skvelý riff v úvode skladby, z ktorého navyše veľmi šikovne vykúkala basová gitara. A aj napriek tomu, že i tu si našli svoje miesto deathmetalové guľomety, kapela sa predsa len počas poslednej piesne vracala aj k melodickejším pasážam.

Nálepka demo ma doteraz nikdy nezaujala a takýmto albumom som často ani nedal šancu. Som rád, že pri kapele Symbtomy som urobil výnimku. Oba ich demáče majú čo ponúknuť každému fanúšikovi death metalu. A nájdu si tam to svoje milovníci oldschoolu, ale aj melodici. Mňa viac než tohtoročné Demo #2 zaujalo Demo #1. Ale keď hodnotenia jednotlivých albumov spriemerujeme, vyjde nám z toho stále veľmi solídne hodnotenie. Už teraz som zvedavý na prvý dlhohrajúci počin tejto kapely.