Uvítate dobre mierenú ranu od Anime Torment? (recenzia)

Metalcore a deathcore nikdy neboli mojou prvou voľbou pri rozhodovaní sa, čo si vypočuť. Napriek tomu aj v tom žánri existuje zopár kapiel, ktoré ma dokázali očariť natoľko, že sa k ich tvorbe rád vraciam a ešte radšej ochutnávam novinky z ich dielní.

Jednou z takýchto kapiel je česká deathcoreová formácia ANIME TORMENT, ktorá si ma získala svojím druhým dlhohrajúcim počinom Afterlife z roku 2017 už po pár vypočutiach. Nie je sa teda čo čudovať, že keď po štyroch rokoch prišli páni na trh s novým EP Void Terror, ihneď som si ho túžil vypočuť.

EP Void Terror obsahuje šesť skladieb a vyšlo 25. februára 2021 pod štítkom Slovak Metal Army na CD aj v digitálnej forme. Ako bonus si kapela nový počin nechala nezávisle vydať aj na strieborných dvanásťpalcových vinyloch.

Chalani neradi chodia okolo horúcej kaše a preto poslucháčovi uštedria dobre mierenú ranu na ušné bubienky hneď prvými sekundami úvodnej Easy Pray. Skvelý riff, rýchle bicie a dravý growl. A tento trend si v podstate zachovajú na celom EP. Rytmickou pútavosťou o čosi vyčnievajú nad ostatné Void TerrorWitching Hour. Gitarovým partom taktiež Wtiching Hour. A Veil Of Darkness zas zabŕda hudobne až kamsi do brutal death metalu s nádychom grindu.

Celkovo mám pocit, že chalani opäť o trochu pritvrdili. Ale táto poloha im skutočne sedí. Navyše každého náročného poslucháča určite očaria svojím zvukom. Spevákovi rozumieť každé slovo textu, ale ani náznakom to neuberá jeho growlu na surovosti a naliehavosti. Gitaristi zo svojich nástrojov tlačia neuveriteľnú masu zvuku, ale ani im tento fakt neuberá na konkrétnosti riffov ani rytmicky hravejších pasážach. A na záver nesmiem zabudnúť zložiť aspoň pomyselný klobúk pred bubeníkom, ktorý na tomto EP odviedol kus poctivej a neprehliadnuteľnej roboty.