Stačil kapele Haunt polrok na solídny album? (recenzia)

Americký gitarista, spevák a skladateľ Trevor Willam Church nezaháľa. Sype zo seba albumy plné osemdesiatkového heavy metalu v polročných intervaloch. Len čo som stihol spracovať pozitívne dojmy z januárového Mind Freeze, v septembri 2020 poštár doručil ďalší šmak z kuchyne HAUNT menom Flashback. Opäť sa ako v prípade recenzie na Mind Freeze (2020) otvára zásadná otázka. Stačí polrok na stvorenie plnohodnotného metalového opusu?

Údernú heavymetalovú polhodinku štartuje hrejivo titulná Flashback. Hrdo vystatuje všetky prednosti Haunt. Dôjde na šťavnaté riffy, chytľavý refrén a čarokrásne melódie. Tie obaľujú pieseň nostalgickou atmosférou počiatkov NWOBHM, podobne ako trojobal rezník od mamky. Mňam. A keď už sa zmienila tá nová vlna britského heavy metalu, tvorbu jej klasikov Angel Witch pripomenie spídovečka Winter’s Breath. Jazda ako hrom!

Už po prvých dvoch skladbách sa stáva jasným, že vraciame do nálady vydareného debutového EP Luminious Eyes. K dokonalosti nemá veľmi ďaleko tretia skladba Electrified. Podobne ako titulku ju poháňa sťa správneho veterána motor na riffy, melódie zarývajúce sa do hlavy jak žiletky a syntetizátorová melanchólia. Veľký hit a jedna z najlepší piesní Haunt vôbec.

Do tretej piesne všetko vyzerá ako heavymetalová idylka. Postupne ale spadne pomyselná metalová reťaz a dostávame sa do vôd priemeru. Štvrtá metalová jazda One With The Universe ešte drží kvalitu latky vysoko s refrénom epickým jak Kriváň. Ale zvyšok piesní pripomenie svojou veľkoleposťou skôr Malú Fatru než Vysoké Tatry. Stále sa tam nájdu pekné miesta. Tam zaujme sóličko, inde klávesy. Ale na úroveň silného úvodu sa nechytáme. Na záver si Church schoval mystickú Great Beyond, ktorá vylepší dojmy. Ale rozpačitý dojem zo zbytočne narýchlo spichnutého diela ostáva.

Haunt na Flashback prišli s mocnými heavymetalovými hitmi, ktoré by sa nestratili ani na veľkolepých debutoch Angel Witch, Ozzyho Osbournea či Diamond Head. Bohužiaľ, na albume sa objavilo menšie množstvo hlušiny, ktorá pri počúvaní síce príjemne, ale stále prešumí ušami.