Odpočítavajú Slight Lie svojím debutom kroky k úspechu? (recenzia)

Ako zanietenému milovníkovi fyzických nosičov sa mi muzika prešovskej kapely SLIGHT LIE dlho vyhýbala. Napriek tomu sa kapele vždy darilo pútať moju pozornosť, a to vďaka svojmu imidžu arrogantmetalovej kapely. Ak aj vy milujete uštipačný sarkazmus a arogantný humor bez servítky, len kliknite na ich profil na Facebooku a určite si prídete na svoje. A ako podmaz k rolovaniu po ich nástenke si pustite ich album Countdown, ktorý vyšiel v novembri 2019, chvalabohu, aj na CD.

Hneď od prvých sekúnd vás určite očarí zvuk albumu. Ohnivé jazyky tónov epického orchestrálneho inštrumentálneho intra Fires Burning High vás svojou pompéznosťou pohltia ako čarodejnicu za čias inkvizície. Tu, na začiatku, ale symfonická stránka albumu viac-menej aj končí. Azda vás v tomto smere trochu potešia symfonické prvky v skladbe Insomnia so širokým, veľkolepým zvukom.

Ale keďže kapela hrá arrogant metal, predpokladám, že im je vlastne jedno, či vás potešia. Rovnako, ako im je jedno, či zistíte, aký žáner vlastne hrajú. Už len Insomnia vám v tomto smere dá určite zabrať. Mne z toho pri tejto piesni vyšiel alternatívny gothický doom metal. A vám?

Mnohé zo skladieb na albume Countdown si žijú vlastným životom a je veľmi ťažké ich žánrovo zaškatuľkovať. Čo sa týka celej dosky, je to priam nemožné. A presne takéto organické diela mám najradšej, pretože sa pri nich nenudím. Vezmime si takú Gwen. Spev, klavír a husle v úvode navodia, takpovediac, pirátsku atmosféru. Pripojí sa organ, husle vystriedajú gitary. Jednoducho vás chalani nenechajú ani chvíľu oddýchnuť. Stále sa tu niečo deje. Na druhej strane by som uvítal možno o čosi prepracovanejší klavírny part a bicie. To však platí naozaj len pre túto jednu skladbu.

Na albume nájdete odtiene heavy metalu, power metalu, thrash metalu, metalcoreu a bohvie čoho ešte. Sem-tam vám možno dokonca nejaká časť určitej skladby bude chvíľu evokovať inú kapelu. Mne sa to stalo pri Welcome To Ravenholm, ktorá mi svojím divokým riffom a surovým spevom privodila spomienku na ranú tvorbu Bullet For My Valentine (vydarené disharmonické gitarové sólo ma ale rýchlo z tohto omylu vyviedlo), či Help, kde sa melodika a dávka hudobnej surovosti snúbia podobne dokonale ako v tvorbe IronSaviour.

Najradšej mám ale také, pri ktorých máte pocit, že ich poznáte už roky, ale na nič konkrétne sa vám nepodobajú. Taká je aj titulná Countdown s najarogantnejším podtónom v speve, aký si viete predstaviť a melodikou vyššie opísaného typu.

Či už sú to prvé štyri zbrusu nové piesne, alebo zvyšná pätica z digitálneho EP, ktoré kapela vypustila v roku 2016, celú dosku Countdown napriek vnútornej originalite jednotlivých dielikov spájajú predsa len isté spoločné znaky. Svieže a mladistvé gitarové riffy postavené na poctivom power a heavy základe a tiež chytľavé, miestami až hymnické refrény. Som veľmi rád, že sa Slight Lie rozhodli vydať svoje piesne na fyzickom nosiči a aj keď im je to asi jedno, svojím debutom si ma vážne získali. Jeden bod si ale nechám v zálohe, pretože verím, že ďalší album bude ešte o čosi lepší. Už teraz sa teším, keď sa mi chalani so svojou muzikou pripletú do cesty aj naživo.