Čo odkazujú Arawn dobe? (recenzia)

Česká melodic deathmetalová partička ARAWN z mesta Most ma zaujala už v roku 2018 svojím debutovým albumom Zrození. Na ich druhý počin Odkazy doby som sa preto veľmi tešil. Album vyšiel v magický štedrodenný dátum 24. decembra 2020 u Slovak Metal Army ako ich 50. vydanie podporujúce čisto slovenskú a českú metalovú scénu.

Nedá sa začať inak ako vyzdvihnutím práce gitaristov. Tento album je doslova vystavaný na riffoch. Na množstve kvalitných energických riffov. Z/N/P, Mozkomor (všimnite si aj melodický gitarový tandem), Nemyslí, zaplatí (upriamte pozornosť aj na gitarové sólo), Hlasy z Tartaru, Dívej, venku už svítá… Všetky tieto skladby si treba vypočuť viac než raz, pretože pri prvom počutí sa neodtrhnete od gitár. Tučný zvuk a neopočúvané harmonické postupy. Jednoducho tá najkvalitnejšia potrava pre uši každého metalové fanúšika.

Veľmi dobre znejú aj rozliatejšie gitary vo väčšine skladby Jáchymov. Pri tejto skladbe rovnako ako aj pri Nemyslí, zaplatí musím vyzdvihnúť aj umenie bubeníka, ktoré v týchto dvoch kúskov vyniká najviac. Jediné, čo mi na albume chýbalo, bol trochu jednoliatejší spev v určitých pasážach. Potom ale prišli piesne PohanRagnarok a do uší sa mi dostalo presne to, po čom som túžil.

Odkazy doby, to sú divoké rytmy, do ktorých sa plnými priehrštiami sypú dravé a nápadité riffy. Spev, ktorý sa oproti prvému albumu posunul minimálne o triedu vyššie. Texty plné zaujímavých myšlienok hodných zamyslenia sa. Čo nimi chcú odkázať Arawn dobe? O tom si musí urobiť obraz asi každý sám. Svojou muzikou ale určite odkazujú, že ani v súčasnosti ešte nebolo všetko povedané. Ešte nebolo všetko zložené. Stále je možné prísť s originálnym albumom plným nápaditej muziky.