Zábava s Constipation alebo koncepcia Necrotomb? (recenzia)

Druhým albumom, ktorý vyšiel už dávnejšie u Immortal Souls Production a teraz si ho pripomenieme, je split Fucking Morbid Splitting, ktorý je dostupný od 26. júna 2020. Na svedomí ho majú dve slovenské grindcoreové formácie. Jednou z nich sú prešovskí CONSTIPATION založení v roku 1999 a obnovení v roku 2019 a druhou je martinský one-man-band NECROTOMB, pre ktorý je toto splitko debutom. Za zmienku určite stojí aj to, že s členmi týchto dvoch zoskupení ste sa už možno stretli v rámci ich pôsobenia v radoch dobre známych mien slovenskej metalovej scény, ako sú Brute, Perversity či Bloodcut.

Ako to už pri grindovačkách chodí, do necelej polhodinky sa vošlo dvom kapelám celkom devätnásť skladieb. Prvých jedenásť si prichystali Constipation a CD otvárajú hutnou Tancuj!, kde poslucháčom pravdepodobne odporúčajú hýbať sa v rytme samby. Či sa to dá konkrétne na túto skladbu, som sa neodvážil vyskúšať.

Amen zaujme gitarista leštením hmatníku, v skladbe Migrena je asi najlepší melodický vokál v pozadí. V Yellow On The Snow nájdeme veľmi chytľavú spoločnú tému gitary a basy. Inak je zrejmé, že páni poňali toto dielo veľmi recesisticky a pri jeho nahrávaní sa museli hlavne vokalisti skvele baviť. Vyplýva to ako z textov, tak aj z kašľania, grgania a iných pazvukov objavujúcich sa naprieč touto časťou splitu.

Druhá polovica albumu v réžii Necrotomb je o čosi koncepčnejšia či dokonca soundtrackovejšia. Pasáže ako vystrihnuté z filmových scén si vypočujete v Zombie Bitch, Who Is Dead, Mutilated, Torn Apart aj Hunger For Flesh. Vo všetkých prípadoch sú tieto scénky nasledované relatívne krátkymi grindovými kompozíciami. Vrcholom celého albumu bola pre mňa skladba Slowly Rotten, u ktorej by som pokojne privítal aj dlhšiu minutáž.

Fanúšikovia grindcoreu si s Fucking Morbid Splitting určite prídu na svoje. Necrotomb dodali celkom zaujímavý koncepčný hororový zombie materiál v angličtine. Oživili ho viacerými dialógmi a naoko soundtrackovými časťami. Musím sa priznať, že v mojom prípade ich časť trochu prevažuje. Ale tá druhá tiež vôbec nie je na zahodenie. Constipation svoju polovicu osviežili humorným poňatím. Popravde si ale nedovolím s určitosťou tvrdiť, či sú všetky skladby spievané v slovenčine, alebo tie s názvami v angličtine či nemčine spieva kapela v daných jazykoch.