Vrátia nás Reckless do osemdesiatych rokov? (recenzia)

Glam rock a hair metal sa v Taliansku pravdepodobne tešia veľkej obľube, pretože z tamojšieho vydavateľstva Sneakout Records/Burning Minds Music Group v posledných rokoch vyšlo už množstvo nahrávok oslavujúcich práve tieto žánre. Ďalší taký vydala 29. apríla 2022 aj kapela RECKLESS, ktorá sa netají tým, že by sa najradšej vrátila do zlatého veku glamu – do divokých osemdesiatok. Potvrdzuje to aj názov albumu T.M.T.T.80 – skratka od Take Me To The 80´s.

Rovnaký názov nesie aj úvodná pieseň, kde sa osemdesiatky ospevujú azda v každom slove. Podobne je tomu aj v Back In Time, ale titulná pieseň má navrch, pretože jej refrén sa zaryje ihneď pod kožu. A to je asi jedna z najsilnejších stránok kapely. Podobný scenár sa totiž zopakuje aj pri Workout, We Are The Rock, Scandalo! a Red Lips. Všetky tieto skladby majú jednoduché priamočiare refrény, ktoré si chce človek pospevovať/pokrikovať zároveň s kapelou hneď po prvom počutí. A je jedno, či ich počuje na koncerte alebo doma. Nutkanie je rovnaké.

Na albume nájdeme aj jednu baladickejšiu skladbu Tonight, ale ani tu nečakajte žiadnu akustiku. Elektrické gitary hrajú prím aj v tomto kúsku a dodávajú mu skvelú atmosféru. Ostatné skladby sa nesú v svižnejšom tempe a sú plné kvalitných riffov, chytľavých melódií a gitarových sól. Platí to napríklad o Chic & Destroy. One Night Together nájdete pekný zvuk gitary v sprievodnom rozklade a v Countach aj hlboký klávesový zvuk.

Vyzdvihnúť treba aj spevy. Okrem vokálov, ktoré ma zaujali hlavne vo One Night Together, sa mi páči, ako spevák dokáže prejsť zo svojej klasickej farby do akéhosi škrekľavého vokálu. Robí tak vo viacerých skladbách. Spomenúť môžeme napríklad energickú Rock Hard (In My Party!).

Reckless nahrali skvelý glamrockový album. Mám tento žáner veľmi rád, ale u súčasných kapiel mi vždy chýbal autentický zvuk. Jediná súčasná kapela, ktorá sa dokázala priblížiť glamrockovým legendám svojím zvukom, bola pre mňa doteraz Steel Panther. U každej ďalšej absentoval ten typický zápach osemdesiatych rokov. Avšak T.M.T.T.80 ma milo prekvapil aj v tomto smere.