Snúbi sa u Ballsqueezer kvantita s kvalitou? (recenzia)

Počuli ste už o partičke BALLSQUEEZER? Ja som začal týchto štyroch pánov zo Slovenska registrovať až tento rok. O čo väčšie bolo moje prekvapenie, že kapela funguje už takmer dekádu a na konte má pätnásť štúdiových albumov. Čítate dobre. Za deväť rokov pätnásť albumov. V ich histórii sú totižto roky, kedy vydali dva albumy a v roku 2015 ich vydali rovno tri. Veď prečo nie?

Možno uvažujete, či pri takejto rýchlej produkcii nových diel neutrpí kvalita. A presne to zaujímalo aj mňa. Preto som sa rozhodol vypočuť si tohtoročný počin Better Place, ktorý kapela vydala nezávisle 8. februára 2022. Tak ako jeho predchodcovia, aj najnovšie CD má vydarený a vtipný animovaný obal. Prvé plus.

Ďalšie plus kapela dostala za veľmi pekný zvuk. Rýchle bicie, sóla (upriamujem pozornosť na to v Outsider) a melodické gitarové tandemy neodmysliteľne patriace k powermetalovej muzike na albume taktiež nechýbajú. Vytknúť som chcel kapele aspoň absenciu klávesov, ktoré sa mi s týmto žánrom tiež neodmysliteľne spájajú. Ale prišli skladby Frozen Nowhere, Rider Of Doom a Better Place a objavili sa aj klávesy. No stále je pravda, že by som ich uvítal o čosi viac. Nechýba inštrumentálka Sacred Ground s pútavou orientálnou melodikou ani baladickejšie skladby Welcome HomeDeath Walks Around.

Za necelú polhodinu mi v deviatich skladbách Ballsqueezer dali všetko, čo som od albumu Better Place očakával od chvíle, kedy som si prečítal, aký žáner hrajú. Všetko a navrch ešte kvalitný vokál. Neviem, ako je možné, že som sa dostal k ich tvorbe až tento rok, ale ako sa hovorí – lepšie neskoro ako nikdy. Dozaista si vypočujem aj ich staršiu tvorbu, ale už teraz môžem povedať, že kvantita ich tvorbe určite neuberá na kvalite.