Stačia Dehydrated dve skladby na to, aby si vás získali? (recenzia)

Piešťanskí deathmetalisti DEHYDRATED dávno presiahli hranice Slovenska a v roku 2017 zamútili vody (nielen) na domácej scéne svojím comebackom v podobe albumu Resurrection. Našťastie, sme na ďalší počin – i keď „len“ v podobe dvojskladbového EP – nemuseli čakať tak dlho ako na predošlý album.

Titulná pieseň …And Death Shall Have No Dominion začína rozhovorom muža a staršej panej, predpokladám, že mŕtvej. Pôsobí veľmi tajomne a možno trochu hororovo. Následne sa dostane k slovu už muzika. Samozrejme, čistokrvný death metal. Veľmi ma zaujal hlavne efekt na hlase, ktorý znie až vražedne surovo. Vo vydarených aranžmánoch sa tvrdé riffy snúbia s harmonickejšími gitarovými časťami. Čerešničkou na torte je inštrumentálny predel s poriadne naefektovanou basovou gitarou.

Druhou piesňou na albume je Cold And Bleeding. Určite si vás od prvých sekúnd získa rytmickým riffom, ktorý si skladba síce zachová, no rýchlo ho pohltia guľometné bicie a spevákov rev. Nechýbajú ani rytmické hry gitár a bicích, bez ktorých si Deahydrated ani neviem predstaviť. Surový zvuk je jemne dochutený uvoľnenejšími harmóniami a ústredným gitarovým heavy riffom. Záver skladby (a teda aj albumu) sa nesie opäť v podobnom duchu ako jeho začiatok. Tento raz si ale nie som úplne istý, čo sa na nahrávke deje. Dedukujem ale nejaký chemický alebo radiačný poplach.

Musím povedať, že i keď …And Death Shall Have No Dominion obsahuje len dve piesne, získal si ma viac než dlhohrajúca doska Resurrection. Dehydrated opäť obhájili svoje pevné miesto na špičke pyramídy tvorenej domácimi deathmetalovými kapelami. Verím, že miesto na pomyselnom undergroundovom piedestáli čoskoro potvrdia aj ďalším štúdiovým albumom.