Pre koho je nový album Dead Carnage? (recenzia)

Slovenské vydavateľstvo Immortal Souls Production, ktoré sa špecializuje predovšetkým na death metal a iné extrémnejšie metalové subžánre, vydalo koncom júna 2020 aj novinku From Hell For Hate českých deathmetalistov DEAD CARNAGE. Tí vznikli v roku 2013 a po prvých zárezoch v podobe EP a splitu vydali v roku 2017 svoj dlhohrajúci debut Flesh, Blood, Orgy. Po troch rokoch prichádzajú s novinkou, ktorá ponúka v necelých tridsiatichpiatich minútach osem autorských skladieb a coververziu skladby Eternal Void, pôvodne pochádzajúcu z poslednej dlhohrajúcej dosky Mass Grave talianskej black/deathmetalovej formácie Hierophant.

Viem, že k oldschoolovému death metalu neodmysliteľne patrí zúrivý growl, besné gitary a rytmus v štýle stokrát zrýchlenej polky. A skutočne nič proti tomu nemám. Ale mám rád, keď aj v tomto žánri kapely vedia urobiť každú skladbu zaujímavou a osobitou. Napríklad úvodná Edges Of Manipulation začína zvukom organu, sprevádzaným pravidelnými údermi. Akoby niekto udieral kladivom na kovadlinu. Bez väčších okolkov ale tento tajomný úvod skĺzne do deathmetalového šialenstva. Vokálny prejav pôsobí už tu neuveriteľne monotónne. Žiadna gradácia, žiadne vybočenia farbou ani intenzitou.

Ešte väčšie bolo moje zdesenie, keď som sa pozrel na prehrávač a zistil, že už počúvam druhú polovicu We Are Slowly Dying (Devastation), ten vokál je stále taký istý a aj podklad je veľmi podobný. Rovnaký pocit som mal aj z dvojice ešte rýchlejších a tiež po sebe nasledujúcich skladieb God’s Lobotomy a Chapel Of Decay.

Vo väčšine skladieb zachraňujú situáciu predovšetkým gitarové party a mierne rytmické ozvláštnenia. Caged Brutality či My Blood Is Black si ma získali predovšetkým týmito znakmi. V druhej menovanej osloví hlavne zmena v strednej časti. Skvelá gitarová téma a o čosi miernejšie bicie otvoria From Dust. I keď aj túto skladbu to postupne stiahne do koľají, po ktorých sa uberali tie predošlé.

Zlatým klincom sa stala The First Kill…, The Last Kill…, ktorá napriek určitým podobným znakom dýcha trochu inou energiou než zvyšok albumu. Vo všetkých ohľadoch. A na dôvažok v nej zaznie aj vydarené deathmetalové gitarové sólo.

Pokiaľ potrebujete obrovskú stenu zvuku, From Hell For Hate je pre vás. Ak zvyknete ventilovať hnev a iné negatívne emócie pri hudbe, From Hell For Hate je pre vás. Ak si chcete pustiť k ťažkej manuálnej práci poriadne tvrdú muziku, ktorá vás nakopne, From Hell For Hate je pre vás. Ale ak ste náročný poslucháč, ktorý aj od deathmetalového albumu čaká viac než priamočiary náklad brutality, naoko rozdelený do deviatich skladieb, From Hell For Hate pre vás nie je.