Oplatilo sa Midnight Scream vytvoriť ďalší projekt? (recenzia)

Členovia metalovej kapely Midnight Scream z Veľkého Krtíša sa rozhodli, že jedna kapela im je málo a tak si popri svojej power/thrashmetalovej materskej formácii urobili ešte projekt nazvaný MOTORSCREAM PROJECT. Svoj klasický heavymetalový úlet značne poznačený rock n‘ rollovými vplyvmi zvečnili na nahrávke Motorscream Project 2020, ktorá vyšla pod značkou RockBazár.VK ako úplne prvá s katalógovým číslom RBVK001. Okrem elektronickej formy vyšiel 11. novembra 2020 album aj na CD v limitovanom počte sto kusov.

Hneď v prvých sekundách kapela poslucháča odrovná vydareným hutným zvukom a rock n‘ rollovými riffmi, ktoré sa nikdy neopočúvajú. A The Café Racer nie je ani zďaleka jediná pieseň na albume, z ktorej priam srší staré známe: Sex, drogy a Rock N‘ Roll. Rock N Roll Mission, Fraternity, Speed Kills Without Mercy, Black Sabbath či Lady With Scythe sú tiež plné zdravého hard rocku, nespútanej pozitívnej energie, do uší búšiacej naliehavosti a chytľavých melódií, ktoré miestami pôsobia až hymnicky. V mnohých z nich nájdete kvalitné harmonické tandemy či vydarené gitarové sóla často obsahujúce nečakané melodické zvraty.

Osobite hravá a pozitívna je aj pieseň Ride With The Devil. Aj keď človek čaká od začiatku zrýchlenie, bicie ostávajú vo svojom miernejšom tempe. Tento nečakaný moment robí skladbu veľmi zaujímavou. Keď k tomu pripočítate krásny zvuk basy, vydarený riff a celkovú chytľavosť či nečakanú kontrastnú melodiku v sóle, dostanete jeden z najsilnejších kúskov na albume.

Posledné dve piesne, ktoré nám zostali, sa od zvyšku albumu mierne líšia svojou náladou. Gunfighter napriek melodickejšiemu spevu v refrénoch pôsobí oveľa viac dravo. Rovnako dravo znie aj Chrome Intruder, kde je melodika celkovo odsunutá na druhú koľaj. V celej skladbe sa berie ohľad oveľa viac na surovosť a gitarové sólo je tiež skôr o rýchlosti a technike, než o chytľavých témach. Do celkového konceptu albumu ale obe piesne dokonale zapadajú a svojou kvalitou v ničom nezaostávajú ani nevyčnievajú.

Napriek tomu, že muzikanti z Motorscream Project sú ostrieľaní a svoje kvality dokázali už mnohokrát, musím konštatovať, že takýto vydarený debut som nečakal. Energia ich skladieb preteká cez okraje reproduktorov v prúdoch a svojimi vlnami strhne každého milovníka čistokrvného rock n‘ rollu, blues rocku a hard rocku. Jednoducho povedané zlatej klasiky. Dúfajme, že tento projekt nebol len jednorazovou záležitosťou a dočkáme sa aj ďalších podobne kvalitných nahrávok.