Je EP od Origin Of Infinity poloplné alebo poloprázdne? (recenzia)

Koncom roku 2020 vyšlo EP, ktoré určite stojí za pozornosť. Česká formácia ORIGIN OF INFINITY vydala 23. decembra, deň pred Štedrým dňom, ako darček všetkým svojim fanúšikom novinku Ocvltism. Počin vyšiel okrem digitálu aj na veľmi vydarenom jednostrannom vinyle, pričom jeho potlačená druhá strana je zároveň cover artom EP. Musím povedať, že chlapci si dali záležať a fyzická verzia Ocvltism je skutočne pastvou pre oči.

Toto dielo obsahuje len štyri skladby. Alebo len dve. Podľa toho, ako sa na to pozriete. Tajomné atmosférické Intro totiž plynule prechádza do prvej skladby Bonewood. Tieto by sa teda dali označiť na platni ako A1 a A2 tvorí Cadmivm Blood/Morbid Silence. Časť pred lomkou je druhou plnohodnotnou skladbou tohto EP a časť za lomkou označuje kratšie inštrumentálne outro. Je teda len na vás, či budete vidieť tento vinyl z hľadiska počtu skladieb ako poloplný alebo poloprázdny.

V muzike by ale nikdy nemalo ísť o kvantitu, ale o kvalitu. A z tohto pohľadu výrazy ako poloplný a poloprázdny určite nie sú na mieste. Obe piesne disponujú mohutnými zvukovými stenami, dravými riffmi a divokými bicími. V pozadí sa často objavujú gitarové sólové party, ktoré skvele dokresľujú celkovú atmosféru surovej muziky v popredí. Nesmieme opomenúť ani kvalitný silný vokál.

Celkovo je materiál na EP prepracovaný do detailov. Harmonické postupy, aranžmány, stopky, sóla… Všetko do seba krásne zapadá a minialbum tak pôsobí veľmi kompaktne. Ocvltism je plný kvalitných nápadov a ako zvonku (prevedenie nosiča), tak aj zvnútra (hudobne) na ňom bolo odvedené veľa kvalitnej práce. Bavil ma neporovnateľne viac, než jeho o rok starší predchodca The Last Day On Earth. Dúfam, že v tomto duchu budú Origin Of Infinity aj pokračovať.