Získajú si Origin Of Infinity koncepčným debutom miesto na progresívnej scéne? (recenzia)

V decembri 2019 vydala česká metalová formácia ORIGIN OF INFINITY svoj koncepčný debut The Last Day On Earth. Vďaka Slovak Metal Army sa tento počin v marci 2020 dočkal aj fyzického prevedenia v CD formáte. Napriek tomu, že kapela ako svoj žáner udáva progresívny metal, vypočutie dvanástich skladie nezaberie dokopy ani polhodiny.

Pomerne vysoké číslo skladieb a krátku minutáž má na svedomí práve koncepčný charakter albumu. Okrem ambientného intra Origin nájdete na albume aj krátke intermezzo Prologue To Infinity a disharmonické outro s príznačným názvom Epilogue. Podobný charakter, i keď možno o niečo dlhšiu minutáž má aj inštrumentálka Prelude vystavaná na klavírnom zvuku a atmosférických zvukoch.

Priznám sa, že celý album pôsobí viac atmosféricky (ťahavé gitary vo Voices, melodické gitary a jednoliate refrény v Leaving Earth) a surovo (Fragment Of Colossus, City Haunted By Violence, Hungry For Defence či Black Mirrors s riffom, ktorý sa zaryje hlboko do pamäte a nečakane si ho začnete po polhodine pohmkávať) než progresívne.

Deathcoreový nádych do muziky Origin Of Infinty asi vniesol aj hosťujúci vokalista Tomáš „Hospi“ Hospodka z kapely Wictims, ktorý inštrumentálnej dvojici Vladimír „Vládin“ Novák (gitary) a Miroslav „Levi“ Kočegura (bicie) pri nahrávaní vypomohol. Aký-taký progressive si užijete azda v piesňach Time TravellerFrom Ashes To Glory, kde sú disharmonické postupy posplietané hravými zmenami v rytme. Ale aj tieto dve skladby majú skôr deathmetalový základ a sú plné surovosti a dravosti.

Album The Last Day On Earth je naaranžovaný tak dobre, že bez toho, aby som o ňom hľadal akékoľvek doplňujúce informácie a hrabal sa v textoch skladieb, bolo mi po prvom vypočutí jasné, že ide o koncepčný album. Tento fakt treba určite oceniť.

A aj napriek tomu, že muziku kapely Origin Of Infinity, ktorú som si mal možnosť vypočuť, nepokladám za progresívnu, je veľmi príjemnou a vydarenou zmesou deathmetalovej surovosti a deathcoreovej dravosti s množstvom atmosférických prvkov, pestrých zvukových paliet a áno, napokon aj občasných hier s rytmom. V každom prípade je hudobný materiál, ktorý na albume nájdete, veľmi vydarený a dokáže v mnohých ohľadoch upútať.