Ako to Kiero Grande zvládli naživo bez publika? (recenzia)

Nikto nečakal, že sa súčasný vyspelý svet môže ešte niekedy ponoriť do takej temnej doby, akou boli posledné roky. Milovníci umenia a predovšetkým tí, ktorí si užívajú koncertné vystúpenia, to pocítili veľmi tvrdo. A rovnako aj kapely. Tie sa preto snažili priblížiť svojim fanúšikom aspoň prostredníctvom nových nahrávok.

Podobne sa rozhodlo aj talentované slovenské bluesové zoskupenie KIERO GRANDE. Po ich debute Unorthodox a veľmi vydarenom druhom albume Heavy Hands si do diskografie, paradoxne, pridali živú nahrávku. „Koncertný“ album, ktorý vznikal (samozrejme, bez obecenstva) veľmi symbolicky za zatiahnutou oponou na pódiu vo Veľkom Kýre, dostal veľmi príznačný názov Doomsday Session. Veľkou zaujímavosťou je, že o mix a master sa postaral Greg Gordon, ktorý spolupracoval aj s interpretmi ako Greta Van Fleet, Rival Sons, Slipknot či Ghost.

Na nahrávke nájdete jedenásť skladieb. Štyri z nich (Follow Me, Shoot For The Moon, The Price, A Little Time) pochádzajú zo spomínaného výborného počinu Heavy Hands. Z prvotiny Unorthodox sa na novinku dostali Leave No TrailDig A Hole, ktorá bola zaradená aj na kompiláciu Bluesová spoločnosť No.10.

Tí, čo sú matematicky zdatnejší, si už určite vyrátali, že zostáva pätica skladieb. Tú tvoria novinky, na ktoré sa pozrieme bližšie. Prvou z nich je Ropewalk. Príjemná bluesrocková pieseň v miernejšom tempe je ako stvorená na posluch počas letného brázdenia ciest. Tu by som chcel kapelu pochváliť aj za výber dátumu vydania albumu. Jún a teplé letné počasie krásne podčiarkujú atmosféru muziky, ktorú Kiero Grande hrajú. Nehovorím, že v zime si ich nahrávku nepustím vôbec, ale určite by som ju vnímal trochu inak.

Tak trochu bluegrassovým úvodom zaujala Under Control, výborným gitarovým riffom In Your Eyes a množstvom rôznorodých hudobných podnetov titulná Doomsday Blues. Mojím jasným favoritom je ale živelná novinka Let Me In. Skvelé riffy, energický rytmus a krásne ostrý zvuk hammondu mi dokonale zapasovali do uší.

Partička Kiero Grande si pridala na konto opäť výbornú nahrávku. Veľmi sa teším, že sa opona opäť odtiahla a chalani môžu hrávať pred obecenstvom. Mal som ich možnosť vidieť a počuť na tohtoročnom Topfeste a ich muzika je aj naživo skutočne živelná a plná emócií. Ak budete mať možnosť, určite si ich choďte vypočuť a darovať im zaslúžený potlesk, ktorý ako jediný tejto živej nahrávke chýba.