Siahajú Kiero Grande na svetovú špičku? (recenzia)

V obci Veľký Kýr sa urodil veľký hudobný skvost. Jeho meno je KIERO GRANDE. O tom, že si víťazi rockovej kategórie Rockovej maturity 2019 svoje prvenstvo právom zaslúžili, svedčí aj ich najnovší album Heavy Hands z minulého roka. Toto dielo plné čistokrvného bluesu a trochu ušpineného rock n‘ rollu je dych berúce. V štrnástich skladbách si užijete jazdu, akú vám donedávna zaručili len svetové zoskupenia. Ale inak tomu vlastne nebude ani teraz, pretože Kiero Grande sú svojou tvorbou a zvukom tiež svetoví .

Úvodnou skladbou A LittleTime vás kapela hneď teleportuje do doby, keď pódiá patrili Hendrixovi alebo The Doors. Hudba rinúca sa prostredníctvom bluesových riffov stále napred vás prevalcuje, ak čo i len na sekundu zaváhate a započúvate sa do spevu pôsobiaceho čarovne nedbalo a flegmaticky. Podobne omamne znejú aj bluesové gitary v Alone, Tryin‘The Secret. Najviac spomedzi nich ale vyčnieva The Price pripomínajúca tvorbu Johnnyho Casha. A prvými tónmi dokonca aj farbou hlasu.

Pokiaľ sa viac tešíte na tú časť so špinavým rock n‘ rollom, tak zbystrite pozornosť, pretože Miracles je presne ten kúsok, ktorý ponúka skreslené (ale stále krásne zrozumiteľné) gitary a tanečnejší rytmus. Podobne si užijete barovú rockabilly atmosféru zafajčených klubov a scenériu mafiánskych kriminálok v Black As Night, Kings And Fools, Shoot For The Moon, Bloodred a A Hell Of A Ride. Väčšina z nich je ako bonus reznutá jemnými jazzovými nuansami, čo iba podčiarkuje vyššie opísané pocity z týchto skladieb.

Posledné tri piesne Lonely Heart, Blind And CruelFollow Me zas zabŕdajú do funku, psychedélie a podobných bažín, zmapovaných predovšetkým tvorbou velikánov Red Hot Chili Peppers. Kiero Grande sú jednoducho bluesrockoví chameleóni. Svoju náročnú gitarovú muziku predkladajú poslucháčovi s neuveriteľnou ľahkosťou a nonšalantnosťou. Navyše z celého albumu cítiť všetky emócie, na ktorých svoje skladby vystavali. Heavy Hands sa pre mňa stal jedným z top slovenských albumov roku 2019.