Zaznie na novom albume Simple Lies aj Ozzy? (recenzia)

Kapela SIMPLE LIES vznikla v roku 2006 v talianskej Bologni. Personálne obsadenie kapely sa ale ustálilo až v roku 2012. Keďže ich debut No Time To Waste zožal veľmi pozitívnu kritiku, kapele sa otvorili dvere do celého Talianska a dokonca aj za jeho hranice. V roku 2015 nasledovala druhá nahrávka Let It Kill, ktorou svoje postavenie kapela iba utvrdila a dostala sa tak na koncertné pódia po boku kapiel ako Skid Row, Angra, Girlschool či Nashville Pussy.

V roku 2018 si dala kapela prestávku od koncertovania a zamerala sa na produkciu tretej štúdiovej dosky. Na jeseň 2021 podpísali zmluvu so Sneakout Records/Burning Minds Music Group a 25. februára 2022 uzrel svetlo sveta hardrockový počin Millennial Zombies, ktorý pristál aj v našej redakčnej pošte.

Táto kapela si ma získala hneď prvými sekundami prvej skladby, ktorá sa, paradoxne, volá The End. Hutný zvuk, obrovská energia a silný vokál. Už som počul viaceré talianske kapely, kde súčasní speváci môžu poľahky konkurovať hviezdam metalové neba. Ale Alessandro „RUBB-O“ Rubino je bez pochýb jedným z najtalentovanejších.

Vo všetkých skladbách kapela poslucháča odrovná šťavnatými gitarami a ostrými riffmi. Tučné riffy a chytľavé refrény nájdete v The Cage, Ravencock, Mr. Leg Day, Flat Brain Society (kde vylezie na povrch aj poriadne kovová basa) aj v Prince Of Darkness. Asi tušíte komu je venovaná tá posledná. V jej úvode dokonca zaznie aj Ozzyho výrok: „Who the fuck´s Justin Bieber?“

567 Hate!Millennial Zombie je gitarová stena ešte podporená elektronickými zvukmi, ktoré síce počuť niekde ďaleko v pozadí, ale aj tak dokážu skladbám pridať na atmosfére. V mnohých skladbách počuť výborné vokály. Ako príklad uvediem neustále gradujúcu Weird Uncle. A na albume, samozrejme, nechýba ani balada. On A Stage Together postupne graduje od akustických gitár cez sláčiky až k výbornej elektrickej gitare.

Millennial Zombies je výborný album, ktorý by nemal nechať bez povšimnutia žiadny hardrockový fanúšik, milujúci súčasný hutný zvuk a silné vysoké vokály. Simple Lies si dali skutočne záležať a každá jedna skladba je úžasne prepracovaná. Hlavne gitarové party sú vyšperkované do najmenších detailov.