Zariskovali Demonic-Eyed rýchlym vydaním dvojky? (recenzia)

Formácia DEMONIC-EYED začala ako projekt. Projekt, ktorý vydal rovnomenný debut a nikto nevedel, čo bude ďalej. Neprešiel však ani rok a už v júni tohto roku bol na svete album Demonic-Eyed 2. Slovenské scrapmetalové trio ním definitívne potvrdilo svoje pevné miesto na domácej metalovej scéne a aj potenciál zaujať širšie (nielen) európske publikum.

Novinka je ohraničená dvojicou kratších inštrumentálnych kúskov. Intro In A Cairn Of Bones otvorí album gitarovým rozkladom, ktorý navodí napätie a v poslucháčovi prebudí zvedavosť. Naopak, outro Black Coda neprináša po celom albume žiadne uvoľnenie. Variujúce témy gitarových riffov a živých rytmov z neho robia skvelú energickú bodku za energickým albumom. Ale to už trochu predbiehame.

Druhá časť Demonic-Eyed je poriadne energická. Demonic-Eyed 2, to nie je len scrap metal. Thrash metal, speed metal, heavy metal… Zo všetkého tu nájdete trochu a keď sa započúvate, tak objavíte aj oveľa viac. A musím konštatovať, že výsledok je úžasný.

Pútavé texty, z ktorých niektoré boli inšpirované Červenákovými knihami, prednášané naliehavým, polokričaným, avšak dokonale zrozumiteľným vokálom, voňajú mnohorakými odtieňmi epickosti. Pamätám si, že tento element v hudbe Demonic-Eyed mi imponoval už pri prvom počine. Navyše sú texty napísané tak šikovne, že jednotlivé skladby robí chytľavými už samotná zvukomalebnosť usporiadania slabík. Všimnite si to v refréne Demonic-eyed vs. Wendigo alebo Foxy.

Hudobne ma ale dvojka oslovila v porovnaní s debutom oveľa viac. Muzika je tu ešte dravšia. Kapela v úvode nasadí tempo, s ktorým nepoľaví, až kým neodznie posledná doba. Jeden by si myslel, že to musí znieť monotónne. Ale opak je pravdou. Prehliadka riffov a rytmov nútiacich do headbangu nedáva nude priestor. Rojava ´19 je žiarivým príkladom. A popri nej vlastne aj všetky ostatné.

Samhain kapela na dôvažok popretkávala orientálnymi melódiami v gitarových partoch a občasnými disharmonickými vybočeniami. Nad nimi sa niekoľkokrát objaví recitovaný text. Trochou punku zas kapela okorenila slohy Burned & Drowned. A tie gitarové vyhrávky na konci riffov si tu zamilujete. Pokiaľ obľubujete pestrejšie harmónie, odporúčam Foxy. A ak ste milovníkmi oldschoolového thrash metalu, tak Obed Marsh.

Napísať, nahrať a vydať v tak krátkom čase nový hudobný materiál je úctyhodné. Ale keďže fanúšikovia majú ešte stále v čerstvej pamäti debut, tak v mnohých ohľadoch aj riskantné. V tomto prípade sa však potvrdilo, že risk je zisk. Demonic-Eyed urobili za necelý rok míľový krok. Zachovali, čo bolo dobré a všetko to posunuli s nevídanou ľahkosťou o niekoľko úrovní vyššie. Rýchlosť, agresivita, živelnosť, dravosť. Kvalitný oldschool so súčasnou tvárou. Toto nie je album, ktorý sa dá vypočuť iba raz. Demonic-Eyed 2 vás jednoducho posadne.