V akom svetle sa predstavili na debute Dominion Of Suffering? (recenzia)

Ak ste vášnivým zberateľom a radi podporíte aj domácu scénu, možno sa už tento album vyníma u vás doma v krásnej červenej vinylovej verzii alebo na audiokazete. Možno ste ho počuli v digitálnej podobe. A možno sa tešíte na CD vydanie, ktoré sa chystá 15. júna pod značkou Slovak Metal Army. Reč je o debutovej dlhohrajúcej nahrávke The Birth Of Hateful Existence košických death-blackmetalistov DOMINION OF SUFFERING. Päť skladieb s celkovou minutážou niečo málo pod polhodiny určite poteší ucho nejedného fanúšika tvrdej muziky.

Prvý plusový bod získala kapela hneď za Intro. Tajomné atmosférické zvuky vytvárajú pre titulnú pieseň oveľa lepší štart ako majestátne symfonické intrá, ktoré absolútne nenadväzujú na extrémny metal, ktorý po nich nasleduje. Napriek tomu sa k tomuto fenoménu uchyľuje v poslednom čase čoraz viac deathmetalových kapiel. Som úprimne rád, že Dominion Of Suffering nie sú jednou z nich.

Dominion Of Suffering

Titulná The Birth Of Hateful Existence ponúka poslucháčovi od prvých sekúnd poriadnu nádielku rýchlosti a surovosti. Napriek tomu, že vokál mohol byť možno nahalovaný o trochu menej, na počudovanie si na celkový zvuk kapely zvyknete veľmi rýchlo. Tento efekt tam v konečnom dôsledku vôbec nevadí a na kvalite nahrávke nejako extrémne neuberá. K titulnej treba dodať už len toľko, že jej najvydarenejšia časť je určite tá s výraznou sólovou gitarou a growlom v pozadí.

Celkovo je možné na albume nájsť okrem surových a extrémne znejúcich častí aj mnoho pútavých oživení v podobe zmeny hudobného materiálu. Dlhý ponurý samplový úvod nájdete v A Starborn Overlord, kde sa opäť objaví aj veľmi vydarené gitarové sólo. V tejto piesni sa, rovnako ako v Trapped By The Event Horizon, objavia viaceré heavymetalovejšie riffy, trochu evokujúce poňatie black metalu v štýle velikánov Venom.

Musím ale priznať, že časti s miernejšími bicími tu vyznievajú dokonca ešte lepšie než klasické deathmetalové klincovačky. Pri Silentium Mortis si to môžete všimnúť rovnako. Okrem toho sa od ostatných táto skladba líši ešte výraznejšími akordovými postupmi v gitarových partoch a mierne punkovým nádychom riffov.

Dominion Of Suffering sa počas necelej polhodiny svojím debutom The Birth Of Hateful Existence predstavili v tom najlepšom možnom svetle. Teda vlastne v temnote. Na ich diele nájdete všetko od povinných neúprosne surových deathmetalových jázd cez ponurú blackmetalovú atmosféru až po prvky heavymetalu či dokonca punku. Pestrá prehliadka riffov a rytmov zlepená naliehavým vokálom možno neapeluje na slovenskej metalovej scéne na album roka, ale debut je to viac než vydarený. A uznanie poslucháčov si určite zaslúži ako po hudobnej, tak i po grafickej stránke.