Ulahodia vám Minority svojou priamočiarosťou? (recenzia)

Bratislavská punkrocková formácia MINORITY vydala v lete 2019 svoj debutový album Till The End Of The Line. Podľa ich vlastných slov: „Hudobne aj žánrovo album odkazuje na kalifornský rock, punk rock a zľahka sa dotýka aj žánrov, ako sú country alebo folk.“ Svoj album kapela zaslala aj do našej redakcie, a tak sme sa mali možnosť presvedčiť, či na ňom nájdeme všetko, čo sľubuje.

Priznám sa, že albumy, ktoré majú viac než desať skladieb, ma už na pohľad akosi odrádzajú. Na tomto ich nájdete pätnásť. Navyše sa stredom celého albumu rinie povestná priamočiarosť moderného punku typu Blink182. Rhythm Of Holiday, Picture Of Myself, Decide, I Don’t Care či Enemy Line. Priamočiary, mladistvý až teenagerský punk s veľmi príjemnými jednoliatymi refrénmi. Tej jednoduchosti v hudbe je miestami asi až príliš.

the minority

Sólo v Rhythm Of Holiday a Hideaway či gitarové vyhrávky v Summertime sú príkladom školáckeho verklíkovania jednej a tej istej frázy do úmoru. A pritom kapela často na albume naznačuje, že má na oveľa viac, než ukazuje. Škoda.

Sľubované vplyvy iných žánrov sa objavujú tiež vo viacerých skladbách, čo robí album pestrejším. Country and western či rockabilly nuansy zachytíte v On My Feet, v úvode Bittersweet aj v závere Run And Hide. Pri That’s Life dokonca zaznejú akustické gitary, harmonika a bendžo.

Najsilnejšou stránkou kapely Minority sú určite viachlasy a vokály. Všimnite si ich predovšetkým v piesňach Summertime, HideawayOversimplified. Tie skutočne stoja za vašu pozornosť.

Ako čerešničku na torte som si nechal šiestu pieseň Unbreakable. Nemôžem si pomôcť. Počúval som ju asi päťnásobne viac než zvyšok albumu a vždy vo mne zanechala tú istú otázku. Toto je tá istá kapela? Rockový rebelský zvuk. Drive v hlase. Rytmicky pútavé breaky, výrazná basa, dravšie riffy. Dokonca aj gitarové sólo je tu z 85% na takej úrovni, akú si táto muzika zaslúži. Takýto štýl kapele Minority neuveriteľne sedí. Keby mal album hoci len šesť skladieb a niesli by sa v takomto duchu, určite by som sa s hrdosťou radil medzi ich fanúšikov.