Sú Saints Trade ďalší Taliani, ktorí to s AOR vedia? (recenzia)

Keď ide o AOR, Taliani to jednoducho vedia. Prednedávnom sa mi do rúk dostal album Time To Be Heroes od formácie SAINTS TRADE. Priznám sa, že sa nestáva často, aby som si pustil album obsahujúci jedenásť skladieb s celkovo takmer hodinovou minutážou. A už vôbec nie, aby som mal potom chuť pustiť si ho ešte raz. Saints Trade ale naozaj takýto rockový album nahrali.

Ako to väčšinou u talianskych AOR interpretov býva, aj tento raz sa môžete tešiť na album preplnený energickými hardrockovými riffmi. Destiny, Livin‘ To Rock, Queen Of Love či Born Hunter (Not The Prey), ktorej riff je síce ohraný, ale neskonale milovaný. O niečo hutnejší zvuk si na vás počká v Night Children, Higher a Twist In The Tail. A keď vymenujete sedem z jedenástich skladieb len v súvislosti s kvalitnými gitarovými riffmi, musí vám byť jasné, že tento album bude hudobným zážitkom pre každého zanieteného milovníka melodického hard rocku.

Ďalším merítkom kvality melodického roku je, samozrejme, spev. Spevák ma príjemnú farbu, na ktorú ste vlastne zvyknutí už pri prvých tónoch. Na viachlasy kapela vsadila predovšetkým v refrénoch, ktoré sú často veľmi priamočiare a rýchlo zapamätateľné. Napríklad v Livin‘ To Rock si môžete všimnúť nápaditú melodiku v predrefréne a následne úplne jednoduchú spevnú melódiu a zapamätateľný text v refréne, ktorý je ako stvorený pre spevuchtivých fanúšikov. Veľmi návykové refrény nájdete aj v Twist In The Tail, The Rose aj Born Hunter (Not The Prey), ktorú odporúčam z tejto dosky najvrelejšie.

Na albume nájdete aj pomalšie skladby. Vyslovene baladická je však len jedna z nich. Two As One je veľmi vydarená pieseň, ktorá je napriek miernemu tempu hudobne pestrá a mohutná svojou atmosférou. Zvyšné dve piesne Hills Of SarajevoMiddle Of Nowhere výrazne bočia na poprockové chodníčky. V prvej z nich mi priam vadí úvod, ale druhá milo prekvapila záverom s hammondom a zborovým spevom.

Album Time To Be Heroes ma skutočne nadchol. Napriek tomu, že si väčšinou vyberám diela s kratšou minutážou, nemal som potrebu prepnúť ani jednu zo skladieb. Páni zo Saints Trade vedia, ako sa robí poctivý rock a ja ich novinku môžem len a len odporúčať milovníkom energického melodického rocku.