Má muzika kapely Morhörr vlastne nejaké mínusy? (recenzia)

Je radosť sledovať, ako sa slovenská thrashmetalová scéna rozrastá nielen do kvantity, ale aj do kvality. Svedčí o tom aj partička Bratislavčanov, ktorí si hovoria MORHÖRR. Tí 11. apríla 2020 vydali svoje prvé EP Pach krvi a jedna fyzická kópia tohto počinu sa dostala aj do našej redakcie.

Na minialbume nájdete štvoricu skladieb. Hneď v prvej Falošný ideál môže poslucháča zaujať basová gitara šikovne kontrujúca gitare. Po nástupe bicích, bohužiaľ, zvuk značne stratí na konkrétnosti. Na druhej strane, hutnosť mu určite nechýba. Počas krátkej, dvojminútovej úvodnej skladby asi najviac presvedčia vokály. Či už ten klasický thrashový škrekot, alebo ten druhý, surovejší, ktorý kapelu vytŕha zo škatuľky žánru a okrajovo ju posúva až k hraniciam s death metalom. Naproti tomu druhá a zároveň titulná pieseň Pach Krvi akoby bola trochu reznutá punkom. Naznačuje to občasný náznak melodiky v speve a z gule zvuku sa občasne ozýva pútavá harmónia.

Ani sme sa nenazdali a sme v druhej polke EP. Ostali nám skladby ApokalypsaKruté znamenie. Obe spája hneď niekoľko znakov. Po prvé to je melodickejšia gitarová linka a výborné riffy. Po druhé heavymetalový nádych. V takomto duchu by som si vedel predstaviť aj celý album kapely. Táto poloha im skutočne sedí a gitarové sólo v záverečnej skladbe si určite užijete. Ale ešte tu máme po tretie. Opäť sa nám tu objavuje melodika v speve. Samo o sebe by to nebolo na škodu, keby sa tie melódie vokálov tak nápadne v skladbách nepodobali.

Príliš podobná melodika spevu a tak trochu nekonkrétny zvuk sú jediné dve veci, ktoré ma na EP Pach krvi vyrušili. Plusov som ale našiel ďaleko viac. Napriek určitej nekonkrétnosti sa dá v skladbách čítať a nájsť tam pekné harmónie, vydarené sóla aj skvelé riffy. Hutnosť a dravosť nahrávky preberie pri jej počúvaní k životu určite minimálne jednu z vašich končatín. Navyše sa kapela nebojí prekračovať hranice thrash metalu a muzikanti dokazujú, že im to svedčí v rôznych metalových podžánroch.

A moje posledné tvrdenie Morhörr nedávno opäť podčiarkli vydaním singla Úchyl song. Skladba vyšla digitálne 5. júna 2021 a kapela opäť prekvapila. Hneď na začiatku musím vyzdvihnúť krásny zvuk. Čistý zvuk gitary v slohách sprevádza pekne rozvinutá melódia spevu a recesistický text. Tvrdšie (nazvime to) refrény tento raz zabŕdajú do coreu a na konkrétnosti nestrácajú ani s mohutnejším zvukom. Ergo – všetky mínusy vygumované.