Ktorá stránka albumu Johna Dallasa je najsilnejšia? (recenzia)

Sneakout Records & Burning Minds Music Group v septembri 2021 predstavili svetu druhý album JOHNA DALLASA s romantickým názvom Love & Glory. Po bohatých skúsenostiach z kapiel After Life a Red Burn sa tento taliansky hardrockový spevák vydal v roku 2015 na sólovú kariéru so svojím debutom Wild Life. Ako znie jeho novinka, sme boli zvedaví aj v našej redakcii.

Už pri prvej Anymore som mal trochu zmiešané pocity. Energická skladba so sympaticky špinavým zvukom a výraznou basou je vždy skvelým začiatkom albumu. Ale keď spev v refrénoch zaniká a človek sa ani po mnohorakom odosobnení nevie stotožniť s farbou spevákovho hlasu, je to už o čosi horšie.

Ešte aj pri hudobne skutočne skvelej piesni Love Never Dies som sa nevedel zbaviť pocitu, že spev je miestami vyslovene falošný. Nehovoriac o tom, že do balady I´ll Be Waiting, konkrétne do pasáže s klavírom a akustickou gitarou, sa mi absolútne nehodil. Musel čakať až do poslednej skladby Wasted s hutnými riffmi, aby som si konečne Johna vypočul v speváckej polohe, ktorá mu podľa mňa skutočne sedí.

Na druhej strane má album aj mnoho svetlých momentov. Veľa ponúka predovšetkým po inštrumentálnej stránke. Odhliadnuc od Bad SisterDancing All Night, ktoré nápadito pripomínajú skladby od Aerosmith a AC/DC. Najviac ma očarila spomínaná Love Never Dies. No popri nej aj melodická Drive Me Tonight, Shine On so šťavnatým riffom či John Dallas, kde síce láka prepracovaná basová linka, ale trochu odrádza text.

Love & Glory ponúka hlavne po hudobnej stránke mnoho kvalitných momentov. Náročnejší poslucháč si pri ňom ale pravdepodobne na svoje nepríde. Neviem, či je to iba môj pocit, ale spevák väčšinu albumu odspieva v polohách, ktoré jeho farbe vôbec nesvedčia a momenty, kedy jeho hlas na albume vynikne, by sa asi dali zrátať na prstoch jednej ruky.