Koľko vydarených riffov ponúkajú Innersphere? (recenzia)

Svoj druhý dlhohrajúci počin vydali 25. februára 2021 pod štítkom Slovak Metal Army aj českí melodickí death/thrashmetalisti INNERSPHERE. Ich najnovší album nesie názov Omfalos a okrem veľmi peknej grafiky a slipcase prevedenia fyzického CD má čo ponúknuť aj v desiatich skladbách, ktoré na ňom nájdete.

Album otvára veľmi melodické gitarové intro Presentiment, ktoré prejde do podstatne temnejšej The Darkest Hour. S jej názvom najviac korešponduje ponurý gitarový úvod. Surový vokál a riff slohy prejdú do širokého refrénu. U deathmetalových melodikov mám najradšej pasáže, kde jedna gitara frázuje spolu so spevákom a naznačuje tak pomyselnú melódiu spevu. Tento element je výraznejšie badateľný ešte v piesni Fire.

Trochu ma na albume prekvapili klávesové zvuky. Samozrejme, milo prekvapili. Tie symfonickejšie nájdete v pozadí skladby Above. Klavír je počuť v posledných troch piesňach Nature Of Sorrow, The EmbodimentThe Fall. Kým prvé dve menované, rovnako ako titulná Omfalos, prejdú z pomalšieho intra do priamočiarych energických riffov a naberú na tempe, The Fall si drží pomalšie tempo. Rovnako tak aj Wisdom, ktorá je pre mňa tým najlepším, čo na albume nájdete. Príjemne pomalé tempo s doommetalovým nádychom a vydarená melancholická gitarová melodika sa nesú skoro celou skladbou. V tomto prípade som úpenlivo dúfal, že sa skladba nerozbehne. A aj napriek tomu, že bicie trochu ožili, gitary si zachovali charakter a výsledok je ozaj skvelý.

Innersphere na album Omfalos zaradili desať veľmi vydarených a predovšetkým nápaditých skladieb. Žiadna vata. Každá zo skladieb ponúka mnoho kvalitného materiálu a hlavne skvelý zvuk. Musím vyzdvihnúť hlavne bicie. Tie znejú ozaj perfektne a zrozumiteľne. Ak bude kapela napredovať takýmito krokmi, už teraz sa neviem dočkať ich tretieho albumu.