Vrátili Shaark thrashu zašlú slávu? (recenzia)

Vydavateľstvo Slovak Metal Army malo pre mňa od samého začiatku aj vzdelávací charakter. Pomáhalo sa mi ešte lepšie orientovať v kvalitnej česko-slovenskej muzike, ktorej je ozaj neúrekom. Napríklad o českej thrashmetalovej formácii SHAARK som sa dozvedel až vďaka vydaniu ich najnovšieho dlhohrajúceho albumu Deathonation, ktorý vyšiel 23. novembra 2020 práve u tohto vydavateľstva. Pritom kapela Shaark funguje nepretržite už od roku 1991 a do jej bohatej histórie patria okrem iného aj ďalšie štyri štúdiové nahrávky, štyri demá a jeden split.

Album otvára intro akoby vytrhnuté zo zlatého veku thrash metalu. A na moju veľkú radosť sa tento fakt nezmení ani neskôr. V duchu thrashmetalových bohov kapela dravo pokračuje aj ďalej a nebojím sa tvrdiť, že sa zvukom rovná nejednej svetoznámej formácii. Vysokú kvalitu ešte podčiarkuje dravý, ale dokonale zrozumiteľný vokál, ktorý by v dobrých thrashových skladbách podľa mňa určite nemal chýbať. Síce nie som veľkým fanúšikom besných jázd ako v Monsteroid či Trip To Non-Return, ale kapela aj skladby tohto typu dokázala dostať do zaujímavej podoby. V Deathonation sa objaví skvelá inštrumentálna časť, vo Friends Of Evil zase vydarené sólo.

Ostatné skladby Union Of Pain, Corruption a dvojčasťová Trapped In The Net sú ako z veľkej učebnice thrash metalu. Skvelý zvuk, živelné gitarové riffy pumpujúce ruka v ruke s bicími a vokálom do poslucháča nezadržateľný prúd energie. Vrcholom albumu sú pravdepodobne skladby Trapped In The Net Part I a II, kde hrá prím spev. Ten v týchto dvoch skladbách kvalitou ozaj vyniká. Ako čerešničku na torte pridala kapela cover skladby Speed King od Deep Purple. Samozrejme, v thrashovejšom šate a okresaný o hammond. No i tak celkom vydarený.

Všetci tí, ktorí neustále plačú a smútia za „starou“ Metallicou či ranou tvorbou Megadeth, by mali ihneď prestať horekovať a radšej by mali upriamiť svoju pozornosť na českú kapelu Shaark. Páni totiž svojím albumom Deathonation dokázali niečo skvelé. Prinavrátili do súčasnosti thrash metal vo svojej plnej paráde a najväčšej sile. Ďakujeme, chlapi.