Idú v tvorbe Dissensy thrash a hlboké texty dokopy? (recenzia)

Bánovce nad Bebravou sú domovinou viacerých obľúbených metalových kapiel. Kapely ako Attack Of Rage či Coldblooded určite môžeme zaradiť medzi zvučnejšie mená slovenského metalového undergroundu. No prednedávnom sa ku mne dostala ďalšia veľmi zaujímavá formácia z tohto mesta. Ku kapele DISSENSY som sa dostal vďaka albumu Svet v chaose, ktorý vydali v roku 2019. Pokiaľ ste milovníkmi oldschoolovejšieho thrash metalu s heavy prvkami, určite vám toto dielo, obsahujúce šesticu skladieb, bude mať čo ponúknuť.

Album je skutočne ladený do starej školy a to nielen po stránke heavy/thrash riffov, ale aj po zvukovej stránke. Svedčí o tom hneď úvodná a zároveň titulná pieseň. Na priamočiarych sólach a hutných riffoch je ale vystavaný v podstate celý album. Už dosť!!! je klasický príklad poctivej gitarovej muziky. Energické riffy vás ale dostanú aj v skladbách Duševný smog, Otroci dobyČrepiny života.

Jediné, čo mi nesadlo do konceptu albumu, sú refrény piesne Pády a víťazstvá. Kapela z thrashových slôh nečakane prestrihne na refrén zasadený do nesympatickej punkovej jednoduchosti. Tento hudobný materiál sa ku kapele akosi nehodí. Mal som pocit, akoby mi niekto nečakane prehodil CD v prehrávači.

Hneď od začiatku ma oslovila farba spevákovho hlasu. Ťažšie však bolo zvyknúť si na štýl jeho spevu. Keď sa napríklad v piesni Duševný smog drží na jednom tóne a rýchlo rytmicky verklíkuje text, pekne dopĺňa celkový zvuk kapely. Podobne tomu je aj keď trochu pritlačí a jeho hlas naberie príjemný drive. Akonáhle sa ale snaží intonovať, mám pocit, že sa trochu trápi. A poslucháči spolu s ním. Na druhej strane určite každý rýchlo pochopí, že viac ako o spev ide o výpovednú hodnotu textov, ktoré sú akýmisi súčasnými thrashmetalovými protestsongami.

Všetci milovníci thrash metalu a hlavne tí, ktorí si potrpia na slovenské texty, by mali dať albumu Svet v chaose šancu. Kapela Dissensy vám vie zaručiť tvrdú gitarovú muziku plnú riffov, ktoré milujete, a texty, čo vždy nesú myšlienku a nie sú len nedbalým a prvoplánovým pozliepaním náhodných veršov.