Čím si Miea vydláždila chodník? (recenzia)

Vydavateľstvo Slovak Metal Army sa už od svojich začiatkov vyznačovalo tým, že pri podporovaní domácej scény sa subžánrovo neškatuľkovalo a neobmedzovalo. Jedným z dôkazov je aj album Chaos And Perfections, ktorý vyšiel v polovici júna 2020 práve pod ich štítkom. Toto dielo je po debute To Walk Around z minulého roku druhým dlhohrajúcim počinom českej rockovej kapely MIEA. Alebo ak chceme byť úplne presní, tak ten rock sa dá označiť ako heavy či stoner a tá česká kapela je zložená zo Slovákov žijúcich v Prahe.

Na albume nájdete sedem skladieb. Opisovať ich jednu po druhej by bola asi strata času. Prvá šestica má totiž dokonale kompaktný stonerrockový zvuk. Vždy sa mi páčila atmosféra skladieb tohto žánru. Akoby ktosi odel kabaretnú nonšalantnosť šansónu do tvrdých riffov a rytmov.

Ale predsa mi nedá nevypichnúť aspoň pár momentov ako napríklad gitarové sólo v Under The Healing Stone, kde gitara preberá melódiu z refrénu, či dravosť a naliehavosť skladby Heavy In My Bones. Ďalej veľmi vydarené refrénové pasáže Epiphany Of Dying Sun a predovšetkým asi najmelodickejšiu spomedzi všetkých Once Again, ktorá ma z celého albumu oslovila najviac.

Skladba, ktorá sa vymyká konceptu celého albumu, dostala názov Comfort Of Nothing. Je to desaťminútové dielo umiestnené na samý koniec dosky. Čaká vás akustický tandem gitary a bicích, točiaci sa v jednej téme a sprevádzaný spevom potlačeným do úzadia. Ten je v tejto skladbe ale skôr tvorcom atmosféry než nositeľom odkazu.

Formácia Miea týmto albumom trafila klinec po hlavičke a určite brnkla na tú správnu strunu všetkým milovníkom žánru. Chaos And Perfections nie je album plný experimentovania a vybočení. Týmto dielom sa kapela pevne drží cestičky, ktorú si zvolila a kvalitou svojej nahrávky ju robí o poznanie vyšliapanejšou. Pokiaľ máte chuť na hutný zvuk, kvalitnú gitarovú muziku a pevnú žánrovú líniu, ktorými Miea svoj chodník vydláždila, určite s albumom Chaos And Perfections nezablúdite.