Sú Speed Stroke ďalší Taliani, ktorí to s hard rockom vedia? (recenzia)

Taliansko sa v poslednej dobe ukazuje ako liaheň nesmierne kvalitných kapiel hrajúcich najrôznejšie odnože melodického rocku a metalu. Ďalšou z nich je formácia SPEED STROKE, ktorá 6. novembra 2020 vydala u Street Symphonies Records svoj tretí štúdiový album Scene Of The Crime.

Dlhohrajúca novinka týchto Talianov je nasiaknutá poriadnou dávkou energie kypiacej z čistokrvných hardrockových riffov, skvelého zvuku, do tanca pozývajúcej rytmiky a chytľavých, často viachlasných melódií. Platí to pre väčšinu piesní. Heartbeat, Scene Of The Crime, After Dark s miernym rockabilly nádychom v úvode, Who Fkd Who či miestami až hymnickú Hero No. 1. Najdravšou spomedzi všetkých je bez pochýb Soul Punx. Hravé bicie vo všetkých z nich úžasne podfarbujú nápadité vyhrávky, objavujúce sa pomedzi vekmi odskúšané rockové riffy.

Okrem bohatej nádielky oldschoolového hard rocku si užijete aj mierne vybočenia. Red Eyes sa svojou melodikou už na prvé počutie odlišuje od spomenutých kúskov. Pôsobí podstatne sviežejšie a modernejšie. Nemôžem ale povedať, že by to bolo plus. Naopak Out Of Money si ma celkom získala svojím okrajovým zabŕdaním do punkovej rytmiky. Samozrejme, vynímajúc úvodné virtuózne rozpaľovanie gitarového hmatníka.

Aký by to boli hardrockeri, keby na albume neodhalili aj svoju romantickú dušu a zvodcovskú tvár. Speed Stroke nezabudli ani na to, čo platí na nežnejšie pohlavie a medzi svoje tvrdšie skladby primiešali aj dve pomalé. Jednou z nich je No Love. V nej ako v jedinej zaznie aj klavírny zvuk, ktorý ale ani zďaleka nevytlačil gitary. Očakávanému vyvrcholeniu v gitarovom sóle však predchádza akási zvláštna pasáž s akustickou gitarou, evokujúca býčie zápasy. Druhou je One Last Day s vábivým zvukom gitár a skvelým dvojhlasným spevom. No napriek tomu, že skladba svojou atmosférou drží poslucháča po celý čas v napätí, kedy nastúpia bicie a kapela to naplno rozbalí, žiadne ďalšie elementy v tejto skladbe nenájdete.

Dravosť, romantika, energia, nespútanosť, sentiment. Oldschool mierne okorenený súčasnými vplyvmi. Vydarené skladby, kvalitní muzikanti a skvelý spevák. Čistokrvný hard rock s mnohými tvárami. Taký je album Scene Of The Crime z dielne Speed Stroke so svojimi desiatimi skladbami. Ktorú z nich nedostanete z hlavy vy?