Zošaliete z blues rocku Waltera Trouta? (recenzia)

Skoro za každým bluesmanom stojí veľký príbeh hodný sfilmovania. Ani WALTER TROUT nie je výnimkou. Poctivo makal na svojom sne živiť sa hudbou. Prvú slávu získal v radoch Canned Heat a po boku kmotra bieleho blues Johna Mayalla. V deväťdesiatych rokoch nastúpil na úspešnú sólovú dráhu. Dlhé roky ho ale sprevádzali problémy s alkoholom a drogami. Závislosti síce porazil koncom osemdesiatych rokov, ale aj tak ho stáli pečeň. Transplantácia, našťastie, dopadla dobre a Trout stále teší svojich fanúšikov novou hudbou.

Po viac než vydarenom albume coververzií menej známych bluesových šlágrov Survivor Blues (2019) Trout naservíroval milovníkom blues rocku s guľami nálož jedenástich autorských piesní Ordinary Madness. Nahrávalo sa poctivo analógovo v štúdiu legendárneho gitaristu Robbyho Kriegera z The Doors. Dôjde na tklivé blues, šľapajúce rockové kúsky aj noirovo-westernovo ladené dumky.

Práve na silne melancholickú strunu udrie úvodný kúsok Ordinary Madness. Parádne sóla, silná atmosféra, text zo života o psychických problémoch. Singlová Just Wanna Dance disponuje takou vnútornou silou, že by aj Trabant prinútila sa rozbehnúť do kopca. Najväčší hit albumu, ktorý parádne dofarbujú hammondky. Akustická My Foolish Pride prináša príjemné zvoľnenie s nádherným záverečným sólom, ktoré zľahka evokuje legendárnu Laylu od majstra Claptona.

Melodická Heartland sa zase nesie na zasnenej šesťdesiatkovej atmosfére zľahka evokujúcej tvorbu Georga Harrisona. Ale nebojte, aj sa tu sa dočkáte vymakaného gitarového sólička. Vlastne dvoch, Trout sa neokúňa hrať veľa a s citom. Na rad prichádza poctivé ťahavé blues. Ak máte radi piesne ako Midnight Blues od Garyho Moorea, tak si prídete na svoje s All Out of Tears. Na južanskú nôtu s výrazným rockovým groovom udrie nasledujúca Final Curtain Cell, ktorú spestrí sólo fúkacej harmoniky.

Krásnym vyznaním lásky venovaným Troutovej manželke je pieseň Heaven In Your Eyes. Možno aj vám ukvapne pomyselná slza ľahkého dojatia pri jej počúvaní. Od dojímania nás Trout teleportuje kamsi na divoký západ s pulzujúcou The Sun Is Going Down. Pomaly sa blížime k finišu Ordinary Madness. Nespomaľujeme, ale prepíname na hardrockovú nôtu s Make It Right, ,,párplovskou“ polobaladou Up Above Sky a vysokooktánovou poctou šesťdesiatkovému boomu rocku OK Boomer.

O kvalite posledného Troutovho diela veľa vraví to, že ho nominovali v rámci kategórie Blues na americký album roka 2020. Americký gitarista nahral pestrý bluesrockový album, ktorý v sebe snúbi hudobný talent, autenticitu a pokoru.  To nie je zlý výkon na deduška tesne pred sedemdesiatkou.