Znovuzrodia 5ive Years Gone rock n‘ roll? (recenzia)

V novembri 2021 uzrel svetlo sveta vo svojej fyzickej podobe aj album Rock N‘ Roll Rebirth talianskej rockovej kapely 5IVE YEARS GONE. Debut kapely vyšiel pôvodne v roku 2020 v digitálnej verzii. Vlani si ho ale do parády vzali Sneakout Records & Burning Minds Music Group a po kompletnom zremixovaní a zremastrovaní ho vydali aj na CD.

Kapelu najviac ovplyvnil klasický rock kapiel z osemdesiatych rokov a pár punkových umelcov. Vo svojej hudbe chcú snúbiť hard rock a rock n‘ roll s bluesovými prvkami. Ale či sa im to všetko v jedenástich skladbách na svojom debute podarilo, je trochu otázne.

Už pri úvodnej Mary Jane som mal pocit, že kapela snúbi vo svojej tvorbe skôr pop a rock. Zaujala ma tu ale príjemná melódia spevu. Podobné pocity som mal aj pri Outta My Head a All I Know zas svojou atmosférou ťahá kamsi do country. Mierne funkový nádych, ktorý spolu s farbou spevákovho hlasu trochu evokuje Red Hot Chili Peppers, nájdete v piesňach The Way You’re Pleased a In The Heat Of The Night. Aby sme predišli nedorozumeniam, treba jedným dychom dodať, že nejde o žiadne bezduché vykrádanie. V tomto prípade skutočne platí, že akákoľvek podobnosť je čisto náhodná.

Pomalšie skladby sú na albume zastúpené kúskami Scars Of LoveSong 4 U. Naopak omnoho energickejšia a tanečnejšia než tie spomínané v úvode je Never Be The Same. A potom tu máme ešte trio piesní, ktoré sú na pomery tohto albumu vrcholom hutnosti. Tučnejší zvuk a energické riffy sprevádza kvalitný vokál, ale ani tu nečakajte žiadne závratne rýchle tempá. Reč je o Don’t Shoot Me, Promise a Get Us Right.

I keď má album Rock N‘ Roll Rebirth mnoho zaujímavých momentov a hudba i spev sú vskutku kvalitné, neviem sa zbaviť pocitu, že sa táto muzika hodí viac do rádia ako na pódiá. V mojich očiach (a hlavne ušiach) takto znovuzrodenie rock n‘ rollu, veru, neznie. Skladby v týchto verziách by ma naživo asi nudili. Ale možno chlapcom krivdím a 5ive Years Gone to vedia na pódiu poriadne rozbaliť. Je len jeden spôsob, ako to zistiť…