Vychádza v Čechách nová svetová hviezda glam rocku? (recenzia)

Ešte v roku 2017 vydala česká glamová kapela HAIRY GROUPIES svoj prvý počin v podobe celkom vydareného EP Volume I. Už na začiatku júna minulého roku, hneď ako bolo možné cestovať cez hranice, celá zostava „utiekla“ do nemeckého Karlsdorfu, aby tam nahrali svoj prvý štúdiový album.

Dosku mastroval, mixoval a aj produkoval Dennis Ward, ktorý počas svojej kariéry spolupracoval aj s kapelami ako Pink Cream 69, Unisonic, Magnum, Place Vendome, Gus G či Angra. Po mesiacoch driny na strane kapely a netrpezlivého čakania na strane fanúšikov vyšla 19. novembra pod štítkom nemeckých 7hard dlhohrajúca prvotina Glamnization.

Prvým zverejneným singlom sa stala pieseň Illusory Man, ku ktorej kapela v súčasnosti pripravuje aj videoklip. Už po prvom vypočutí mi bolo jasné, že tento album bude skvelý a v každom aspekte bude ďaleko za hranicami prvého EP. A nemýlil som sa. Obrovská energia, rytmus, dravé gitary, skvelé sóla a chytľavé melódie. Okrem Illusory Man to je The Story, Everybody, You´re Not A Reason, Cry Baby, Shiver Down My Spin aj Guard. Priamočiary rytmus útočiaci na podvedomie poslucháča je popretkávaný neopočúvanými melódiami v gitarových partoch, ktoré sa ľahko vkradnú do mozgu a už ich odtiaľ nedostanete.

Každá z piesní navyše očarí množstvom detailov. Napríklad gitarový zvuk hneď v úvode You’re Not A Reason. Táto pieseň je so svojím refrénom ako stvorená pre obrovské publikum, ktoré ju bude spolu s Jackie spievať na plné hrdlo. Shiver Down My Spine je zas energickou náložou od prvých sekúnd. Navyše má, čo sa týka melodiky, veľmi pútavo vystavané slohy. Napätá atmosféra, hlbší spev a jemná gradácia počas celého trvania. Napriek miernejšiemu tempu So Alive v ničom za ostatnými piesňami nezaostáva. A Everybody? Tam si vychutnajte hlavne časť, kde spev sprevádza iba klavír. V niekoľkých veršoch vám Jackie venuje taký nežný hlas, aký len tak hociktorá speváčka nevykúzli.

Pokiaľ by sa vám tých pár sekúnd skladby Everybody zapáčilo, kapela vás poteší dvomi baladami. Hold Me a Fairytale. Prvá zaujme dokonalým zapasovaním rytmických gitár do gradujúceho tandemu klavíra a fenomenálneho spevu. Fairytale sa nesie v ešte pokojnejšom duchu, bez bicích a skreslených zvukov gitár. Miesto toho vám okrem spevu a klavíra venuje širokú škálu zvukov symfonického orchestra a výborné sólo na akustickej gitare.

Po vypočutí tejto dosky sa mám chuť opýtať – kde sú tie albumy medzi EP a týmto? Kapela už pred pár rokmi mala skvelý a hlavne výrazný imidž, nápadité pseudonymy, super logo a názov a tiež špinavý a správne arogantný prejav. No predovšetkým mala ambície a sny, za ktorými si očividne tvrdo ide. Je to neuveriteľný posun.

Určite má na tom zásluhu aj spomínaný Dennis Ward. Veď zvuk je výborný a aranžmány tak isto. Možno sa vytratila štipka glamovej špinavosti, ale materiálu to absolútne neuškodilo. Hlavné zásluhy patria však určite kapele. Inštrumentálne výkony, sóla spev a vokály (kde tiež zahosťoval aj Dennis) sú o niekoľko tried ďalej, než boli na EP. A navyše, toľko sexappealu, čo vám vychŕli Jackie do uší, sa len tak nepočuje.

Je zjavné, že Jackie, Denny, Rücky a Tommas na sebe skutočne tvrdo pracovali. Je to počuť v každom jednom tóne nového albumu. Hairy Groupies a ich debut Glamnization je žiarivým príkladom pre mladé kapely, že keď sa chce, tak sa dá. Toto sympatické kvarteto muselo investovať nespočetné hodiny svojho času a určite aj nemalé financie na to, aby boli tam, kde teraz sú. A ja verím, že teraz sa im pôjde ich rock n‘ rollovou cestou o čosi ľahšie a dôjdu všade, kam chcú. Ak ešte stále snívajú o tom, aby ich vydával Frontiers, tak im to zo srdca prajem. Po tomto výkone si to zaslúžia. Hairy Groupies si podľa mňa dobre našliapli na raketový štart z garáže rovno na svetové pódiá.