Vstúpite do Multiverza kapely Good Road? (recenzia)

„Hypnotický súbor viacerých možných vesmírov, ktorý pozostáva zo všetkého, čo existuje a môže existovať. Obsahuje všetok priestor, čas, hmotu a energiu.“ To je definícia výrazu Multiverzum, ktorú nájdete vytlačenú vo vnútri rovnomenného obalu, ktorý 8. augusta 2020 vydala slovenská kapela GOOD ROAD. Citát zaznie taktiež v príjemne atmosférickej inštrumentálke s rovnakým názvom.

Okrem nej nájdete na albume ešte netypické intro Univerzum a ďalších deväť piesní naspievaných v slovenčine. Softrocková skladačka je plná orchestrálnych a elektronických prvkov, často pretkávaných chytľavými melodickými linkami.

Na tomto počine nájdete niekoľko romantických pomalých skladieb, v ktorých vynikajú predovšetkým klavírne party (Dievča posledné, Po kvapkách). Ale dajú sa tu nájsť aj mnohé iné inštrumentálne zaujímavé pasáže. V Na kolená padám ma zaujala basová linka v slohách a tiež ich občasné prerývanie zvukom hammondu. Celú atmosféru ale kazí charakter mužského spevu v kombinácii s bicími, ktoré príliš evokujú nevydarené disko. Skreslené bicie mi vadia aj v slohách piesne Stratení. Aj v tejto skladbe celú situáciu opäť zachraňuje basová gitara a symfonické prvky.

Žiarivejším spevom a chytľavým refrénom sa poslucháčovi zavďačí Len ty. Najviac ma ale spevom zaujala Medzi nami. Je to síce jedna z tanečnejších až zábavových skladieb, s nádychom rómskej muziky, ale ženský vokál jej dodáva osobité čaro.

Dvoma najväčšími favoritmi z celej nahrávky sú pre mňa piesne JedináKráska z neznáma. Prvá z nich úžasne graduje a nabaľuje sa zvukom rôznych nástrojov. Vytúžené vyvrcholenie príde ale až po druhej minúte, čo je v prípade trojminútovej piesne trochu neskoro. Ale energickej a na pomery tohto albumu aj najtvrdšej Kráska z neznáma nemám čo vytknúť. V réžii takéhoto symfonického rocku by som si vedel predstaviť aj väčšiu časť albumu.

Ak si teda chcete oddýchnuť pri nenáročnej, priamočiarej hudbe, ktorá ponúka chytľavé melódie a slovenské texty, možno bude pre vás práve Multiverzum to pravé.