Stojí novinka heavymetalových klasikov Angel Witch za pozornosť? (recenzia)

Z pekelnej vyhne ANGEL WITCH sa po dlhšej pauze vynoril nový album plný zvukov heavymetalového undergroundu s názvom Angel Of Light. Debut Britov sa do dnešných dní považuje za obrovskú klasiku NWOBHM, ktorá úspešne prepojila doomovosť Black Sabbath, jedovatosť ranných Judas Priest s punkovou neurvalosťou a mladíckou energiou.

Angel Witch však nebola dopriata komerčná sláva generačných kolegov z Iron Maiden či Def Leppard. Koncom osemdesiatych rokov sa rozpadajú a kapela ostáva dlhé roky len spomienkou vyšitou na rifľových bundách. To sa zmenilo začiatkom dvadsiateho prvého storočia, keď hlavný mozog kapely, spevák a gitarista Kevin Heybourne, formáciu oživil. Po povinných živákoch vyšla kolekcia nových piesní pod názvom As Below, As Above (2012), ktorá sa minulý rok dočkala nasledovníka v podobe Angel Of Light.

Je prekvapivé a potešujúce zároveň, že zvuk Angel Witch sa nezmenil. Keď vložíte CD prvýkrát do prehrávača, tak sa na vás vyvalí archívne znejúci heavy metal ako zo začiatku osemdesiatych rokov. A to vrátene miernej punkovosti, doomových riffov a neotesaného Heybourneovho spevu. Úvod v podaní singlu Don´t Turn Your Back poslucháča chytí za symbolické pačesy a nepustí. Je to hit ako remeň, plný skvostných melódií, gitarových riffov a sóličiek.

Taktiež na prvú signálnu upúta vyvážený mix zvuk, v ktorom jasne počuť každý nástroj. Ďalším vrcholom albumu je prvýkrát nahraná pieseň ešte z osemdesiatych rokov The Night Is Calling, výrazný atmosférický kúsok s dramatickým vokálmi. Duch Black Sabbath sa ozve na viacerých miestach, asi najviac vo Windows Of Despair s riffom pripomínajúcim klasiku Symptom Of Universe. Na druhú stranu Angel Witch nešetria melódiami a gitarovými harmóniami, ktoré vhodne vyvažujú miestami až doomový zvuk albumu.

Záverečná epická bodka v podobe titulnej piesne Angel Of Light ešte naposledy prevedie poslucháča okultným svetom Heybournovej mysle a to je po štyridsiatich siedmich minútach všetko za rok 2019. Relatívne striedmu dĺžku albumu kvitujem, aspoň sa človek nemá kedy začať nudiť.

Novinka od Angel Witch vo všeobecnosti exceluje nielen v schopnosti navodiť „tú pravú“ hudobnú atmosféru začiatku osemdesiatych rokov, ale aj v schopnosti vyvolať hororového ducha. Angel Of Light znie na heavymetalové pomery temne, „zle“, až zľahka strašidelne. Heybourne a spol. nenahrali žiaden vyfintený módny power metal s množstvom kláves, ale undergroundovú metalovú zlobu, ktorá môže zaujať aj fanúšikov black metalu či thrashu. Príjemné hudobné prekvapenie od klasikov žánru, ktorí majú aj po šesťdesiatke čo povedať.