Spôsobia vám Circular Saw traumu? (recenzia)

V Šuranoch sa v roku 2014 zrodilo death/thrashmetalové zoskupenie CIRCULAR SAW. V roku 2017 vydali EP First Cut a o rok neskôr singel V mene Boha. V marci 2022 sme sa konečne dočkali aj dlhohrajúceho debutu Trauma. Čo sa skrýva vo ôsmich skladbách ukrytých za vydarenou grafikou, sme boli zvedaví aj v našej redakcii.

Trauma je naplnená energickou muzikou (napríklad Vanitas), vydarenými gitarovými partami (Trauma, Intravenózne), sympatickými vokálmi. V určitých častiach skladieb si užijete guľometné bicie, inde rytmicky jednoliatejšie časti. V skladbe Krvavá nedeľa príde uvoľnenie v podobe príjemného sóla, Légia smrti ponúka gradujúci úvod a peknú melodickú gitaru za spevom. Mám dokonca pocit, že v tejto piesni počuť akýsi folkový motív.

Pieseň S matkou plače krajina začína úryvkom nahrávky telefonátu Kočnera J. Kuciakovi. Nasleduje tučný riff a neskôr nesmierne chytľavá téma „vyspievaná“ gitarou. Aj odhliadnuc od úvodnej vsuvky má táto skladba najsilnejšiu atmosféru z celého albumu.

Som rád, že kapela ostala pri rodnej slovenčine. Údajne je v našej materinčine ťažšie spievať aj písať texty, ale keď to niekomu vyjde, tak je to obrovské plus. A partičke Circular Saw to vyšlo. Nahrávka Trauma im vyšla aj z pohľadu hudobného materiálu. Dravá muzika je popretkávaná pasážami, ktoré udrú do ucha a nejednému poslucháčovi utkvejú v hlave na dlhú dobu. Jediným mínusom albumu je pre mňa jeho zvuk. Hlavne rytmičák pri blastbeatoch znie tak, akoby suseda z dolného poschodia búchala poriskom metly do stropu. Tupý, nekonkrétny a do istej miery priam nepríjemný. Keď kapela dotiahne ešte tento element, pribudne nám na scéne ďalšia thrashová zostava, ktorá sa nestratí ani za hranicami.