Kde sa vzali Souls To Deny? (recenzia)

V roku 2020 ukončili svoje fungovanie deathmetaloví melodici Feel A Curse z Liptovského Mikuláša. Ale v roku 2019 začala vznikať nová deathmetalová formácia SOULS TO DENY. Jej členmi sú aj dvaja bývalí členovia spomínaných Feel A Curse. Rytmická zložka Pavol Maro a Andrej Šimon, ktorú poznáte možno aj z heavymetalovej kapely New Black Widow, sa spojila so spevákom Michalom Pivkom a gitaristom Lukášom Obscurusom Kaplanom.

Souls To Deny hrajú death metal obohatený o prvky grooveu, grindcoreu a hardcoreu. Za tri roky fungovania páni nazbierali dosť materiálu na to, aby 6. júna 2022 vydali nezávisle svoj dlhohrajúci debut The Tragedy Of Human Existence a urobili si tak úplne prvý zárez do svojej diskografie.

Vrátane intra a outra je na albume desať skladieb, ktoré na jeden posluch zaberú pol hodinku. IntroOutro sú v réžii neskreslených gitár. Veľmi pekné a nápadité kompozície ohraničujúce tento album krásne zapadajú do jeho koncepcie. Gitara s podobným zvukom sa ešte objaví v Like Lambs To The Slaughter a Vivisepulture. Druhú menovanú som si z celého albumu obľúbil najviac aj vďaka hutným riffom, spevavým gitarám, tak trochu grungeovej časti a poriadne prepracovaným bicím.

Bubeník sa na albume celkovo dosť vyšantil. Pekne to je počuť predovšetkým v Architects Of Decay alebo Our Wretched Existence, kde mi závratná rýchlosť dvojkopáku v spätosti s vokálom evokovali skvelých Vader. Zaujímavým elementom je aj neustále zaťažovanie nosnej témy v A Necrotic Magician a následný návrat k pôvodnej rýchlosti.

Souls To Deny svoj debut The Tragedy Of Human Existence ozaj vyšperkovali. V rámci každej skladby dostane poslucháč toľko rôznych hudobných podnetov, až musí muzikantov obdivovať, že si sami zapamätajú ich postupnosť. Mám veľmi rád muziku, v ktorej sa neustále niečo deje. Menia sa nosné témy, rytmy a dokonca sa v rámci jedného podžánru metalu objavujú prvky rôznych iných podžánrov. K tomu všetkému ma kapela potešila výborným zvukom. Liptáci opäť dokázali, že im tvrdá muzika pristane.