Naučili sa Six Degrees Of Separation novým kúskom? (recenzia)

Česká metalová formácia SIX DEGREES OF SEPARATION vydala na konci októbra 2020 albumovú novinku pod názvom Old Dogs. I keď ide o ich siedmy štúdiový počin a zároveň tretí pod krídlami pražských MetalGate, bol tento album mojím prvým stretnutím s kapelou. Členovia sľubovali nálož energického a osobitného metalu, ktorý pokračuje v tradícii všetkých predošlých albumov. A tak som si dal povedať.

Po úvodných slovách by som čakal skutočne energické otvorenie albumu. Lunacy Mantra ma však privítala vydareným, no vláčnym riffom. A v podobnom trende, i keď s o niečo hutnejším zvukom, pokračovala aj Standing On The Soulders Of. Vynímajúc gitarové sóla ma tieto dva kúsky veľmi neupútali. Priznám sa, že som začínal mať obavy.

Moje obavy ale vôbec neboli namieste. Priamo predo mnou bolo totiž niekoľko skladieb, ktoré ma plánovali vyviesť z omylu. Thin Line, Blind Date With The Past, Common Aim Ltd. Všetky ponúkajú energické, stále melodické, ale podstatne tvrdšie riffy a tiež o niečo surovejší spev.

Veľmi energické riffy, ale aj chytľavé melódie v často veľmi naliehavom speve ponúkajú Best For Me, Thoughtful Sheep (Coming Of Age), Tied By Shame či Moral Sportsmanship. Tieto skladby sú vydarenou prehliadkou rôznorodých inštrumentálnych a rytmických pasáží. V týchto skladbách dostal výraz „osobitý metal“ ten správny šmrnc.

Osobitosť sa veľmi pekne zrkadlí aj v posledných dvoch piesňach For The Little Girl a Last Days Of Sisyphus. V riffoch cítiť melodiku, punkovú priamočiarosť, ale spev je ešte surovejší než v doposiaľ spomínaných skladbách. V Last Days Of Sisyphus navyše prekvapí časť bez hudby, nasledovaná inštrumentálnou akustickou pasážou a krátkym tichom, po ktorom príde návrat k pôvodnému zvuku.

Album Old Dogs je skutočne osobitý, prepracovaný, vo viacerých ohľadoch energický a bez pochýb zaujímavý. Je to vydarené dielo ostrieľaných rockerov, ktorému však musíte venovať viac než len jedno vypočutie. Možno až pri treťom či štvrtom vypočutí si v spleti gitarových riffov nájdete ten svoj a budete si kyvkať hlavou. Až vtedy si uvedomíte kvalitu textov a začnete si pohmkávať ich melódie. Niektoré diela jednoducho potrebujú v ušiach dozrieť. A Old Dogs je jedno z nich.