Má Exorcizphobia rovnaké gule aj naživo? (recenzia)

Netajím sa tým, že málokedy siahnem po koncertnej nahrávke. A to platí aj u kapiel, ktoré počúvam takmer na dennej báze. Ale netajím sa ani tým, že keď sa povie česko-slovenská thrashmetalová scéna, tak sa ihneď hrdo hlásim do tábora fandiaceho českej partičke EXORCIZPHOBIA. No a čo, že musím po sebe vždy šesťkrát skontrolovať, či som napísal ich meno dobre. Títo chalani sa za posledné roky vypracovali závratnou rýchlosťou medzi špičku česko-slovenskej thrashovej scény. Aj to bol dôvod, prečo som urobil výnimku a zažral sa do ich živáku Live At 007, ktorý vyšiel v auguste 2022.

Väčšina kapiel by ako obal koncertnej nahrávky použila fotku z koncertu. Na jednej strane je to logické, ale… Je tu to ale. Prečo to robiť? A ani v tomto Exorcizphobia nesklamala. Vydarené vyobrazenie thrashového nadšenca pogujúceho vo svojej virtuálnej realite pochádza z dielne Pen & Ink Designs alebo teda konkrétne Martina Chmelíčka.

No a čo páni v sedmičke na pražskom Strahove 23. októbra 2021 predviedli? Presne to, čo sa od nich čakalo. Z jedenástich skladieb venovali rovno deväť svojim vtedy ešte najnovším dvom počinom. Šesť skladieb zaradili z albumu Digitotality a tri z EP Friend Of Lunacy. V štúdiových verziách mi viac než EP sadlo LP Digitotality. A chalani skladby z neho odohrali aj naživo fakt bezchybne. Hlavne titulná Digitotality ma opäť nenechala iba tak bezprizorne posedávať v kresle.

Avšak v koncertných verziách som prišiel akosi lepšie na chuť aj divočinám z Friend Of Lunacy. Páni sa fakt odviazali a z prítomných museli energiou sršiacou z pódia sfúknuť aj trenírky. Koniec koncertu patril dlhohrajúcej prvotine Something Is Wrong. Do svojho koncertného setu zaradili na úplný záver skladby Beer And Weed a Something Is Wrong.

Neviem prečo, ale mnohé kapely akoby sa takýchto albumov báli. Možno to nie je tovar, po ktorom je najväčší dopyt, ale minimálne je to lacnejšia cesta k získaniu dobrého proma. Okrem toho, že kapela ukáže, či svoje skladby dokáže s prehľadom prezentovať aj naživo, cítiť z takejto nahrávky akúsi pridanú hodnotu – silnú emóciu. Live At 007 od českej kapely Exorcizphobia je toho „živým“ príkladom.