Ktoré slovo vystihne novinku The Corona Lantern? (recenzia)

Česká doommetalová formácia THE CORONA LANTERN spôsobila na domácej scéne rozruch už svojím debutom Consuming The Tempest (2015). Ten si získal kritikov i bežných poslucháčov. Možno aj preto bolo vydanie novinky Certa Omnibus Hora takou očakávanou udalosťou. Nový album vyšiel na konci novembra u MetalGate a kapela ním chce svojich fanúšikov opäť vtiahnuť do svojho depresívneho sveta.

Odcudzenie, úzkosť, smrť. Týmito troma slovami začínala tlačová správa k vydaniu albumu Certa Omnibus Hora. A vlastne celé toto dielo, ktoré ponúka šesť skladieb, dokonale vystihujú.

Príjemný gitarový úvod, ktorý trvá okolo minúty, zľahka ťahá poslucháča do temných vôd As Wide Eyes Travel a vlastne aj do celého albumu. Ani sa nenazdáte a vlny napätia a úzkosti vás pochovajú. S nástupom spevu v úvodnej skladbe príde aj hutnosť a ponurá atmosféra a z tej už kapela nepoľaví až do samého konca.

Fanúšikovia doom metalu už vedia, že na albumoch, ako je tento, sa nedočkajú žiadnych rytmických zázrakov ani závratných rýchlostí. Naopak. Tóny veľmi ťažko prepadávajú cez okraje reproduktorov. V niektorých skladbách sa jedna téma vracia stále a stále, až kým sa nezaryje hlboko do uší (Through This Swamp Of Oblivion, Make Me Forget). Ťahavé riffy a melodické pasáže s kvílivými gitarami, ktoré často rytmicky podporujú zúfalé vokály, pôsobia clivo a zádumčivo (Up The Last Hill, The Truth And Its Will s trochu školáckym sólíčkom v závere tretej minúty, či Hours Between Heartbeats)

Certa Omnibus Hora je jedna z tých nahrávok, o ktorých je ťažko písať. Treba ich počuť. Ba čo viac, treba ich zažiť. Atmosféra, ktorú sa kapele darí navodiť každou jednou skladbou, je neuveriteľná. Ťažká, znepokojivá, budiaca úzkosť a vyvolávajúca tie najsmutnejšie spomienky. Nehovoriac o naliehavom a hutnom vokále fenomenálnej Dahlien, ktorá vo svojom žánri hravo schová do vrecka nejedného svetového vokalistu. Ponurý koncept je ešte podporený temnou grafikou. Čerešničkou na torte je nadväznosť názvov skladieb, ktoré spolu tvoria krátku báseň. Atmosféra tohto dokonalého diela sa približuje azda len k jedinému výrazu. Splín.