Kam sa posunuli Alchemist počas troch rokov? (recenzia)

Mám v živej pamäti, ako sa mi pred dvoma rokmi dostal do rúk album českej kapely z mesta Most, ktorý vyšiel koncom roku 2017. Dielo s názvom S.H.I.T. (Safe Home Info Tech) nieslo už na prvý pohľad známky koncepčnosti. Práve to bol dôvod, prečo ma možnosť vypočuť si toto CD hneď oslovila. Album ale vo mne nechal veľmi zmiešané pocity.

Obal tejto dosky bol jedným z najhorších, aké som videl. Na spev som si tiež zvykal dlhšie… Čo bolo, bolo. Metalisti ALCHEMIST začiatkom tohto roka nahrali a 11. mája vydali v digitálnej forme ďalší počin Anti-Atheist. Aký posun urobilo trio medzi siedmou a ôsmou štúdiovkou?

Na úvod treba aspoň okrajovo spomenúť, že obal už vyzerá o poznanie lepšie. Album otvára veľmi príjemným zvukom a zaujímavým hudobným materiálom skladba Horizontal Sun. Spev mi zachutil tento raz už od prvých minút a pocit sa kvalitným dvojhlasom ešte umocnil. A pretrval až do konca trvania albumu. Milo ma prekvapil aj viachlas s úctyhodnými výškami v Your Freewill.

alchemist-band

Trochu mi v úvodnej vadil zvuk bicích a neveľmi dozdobený základný rytmus. Počas počúvania som ale tento pocit podvedome vytesnil z hlavy, pretože inak má album aj inštrumentálne čo ponúknuť. Musím uznať, že z novinky ide veľká energia.

Pútavé riffy v Betrayer, Design Your Own World, kde ale nájdete aj miernejšiu časť s flautou, melodický refrén s hutným riffom v God Hates Religion. Energia tlačiaca sa zo skladby Anti-Atheist od prvých sekúnd podporená sympatickým analógovým klávesom. Symfonickejší kláves si užijete okrem spomenutej Horizontal Sun aj v Creeping Fear. Tému šikovne preberie gitara. Rytmický riff tvorí vydarené slohy, no bridge je trochu suchopárnejší.

Na albume nájdete popri hutných riffoch, klávesoch a rôznych ozdôbkach aj mnoho chytľavých melódií. Jedna z nich sa ťahá nad rytmickým riffom v Lady Misfortune, ďalšiu ponúka vydarená sólová gitara hneď v úvode Foolmoon Princess. Akustická gitara rozhodená do sterea a sláčiky striedané elektrickou sólovou gitarou v inštrumentálnej Song For Youdrayka IV. predstaví ďalšiu a napokon si užijete tú v Pain And Hate s miernym akustickým úvodom, kde téma prechádza do elektrickej gitary.

S mojimi ušami si album Anti-Atheist z dielne českej metalovej formácie Alchemist porozumel oveľa viac než jeho predchodca. Kapela sa stále vyvíja a postupuje smerom k väčšej kvalite po každej stránke. V ich hudbe je možné nájsť mnohé zvraty a detaily, ktoré potešia každého nadšenca melodického metalu. Pevne verím, že sa aj tento album dočká fyzického prevedenia a pri takomto posune sa už teraz teším na ten ďalší.