Dá Carnal Ruin deathmetalovému fanúšikovi všetko, čo má dať? (recenzia)

Oldschoolový death metal. Práve na podporu tohto extrémneho žánru v jeho najundergroundovejšej podstate sa zameriaval Juraj Immortal Haríň pri aktivitách svojho druhého (či vlastne prvého) vydavateľstva Immortal Souls Production. A práve toto vydavateľstvo spolu s Redefining Darkness Records dopomohlo na svet 23. októbra 2020 druhému EP americkej deathmetalovej partičky CARNAL RUIN. Počin The Damned Lie Rotting obsahuje štvoricu skladieb.

Hneď prvá Elder Spell znie presne tak, ako by človek čakal. Rýchly rytmus, hutné gitary a surový a poriadne nahallovaný vokál. Čím som starší, tým mi je tento druh muziky akosi viac pochuti. Aj na tomto minialbume si užívam tučné gitary, poctivý growl a nečakané zmeny rytmu. A tých rytmov sa v Scholomance vystrieda hneď niekoľko. Kapela začína v pomalom tempe a postupne radí rýchlosti. Raz vyššie, potom zas nižšie. A veľmi podobne je na tom aj Iniquitous, Devout.

Mojou obľúbenou zo štvorice skladieb na tomto EP sa stala trojka. Ode To The Conquered (As The Damned Lie Rotting), ktorá začne veľmi pútavým gitarovým riffom. Postupne tiež skĺzne k deathmetalovej prestrelke, no i tak v nej cítim čosi viac. Spevák sa viac hrá s vokálom a bubeníkove kotly zlovestne dunia.

Láska k oldschoolovému death metalu pramení asi z presvedčenia, že na rozdiel od iných vecí vás nemôže sklamať. Je jedno, či sa zameriate na veci v živote alebo na iné žánre v muzike. Vždy sa nájde drobnosť, ktorú ste si predstavovali inak. Vždy sa nájde povestné „keby“. Ale pri tomto žánri nie. Tu si CD vkladáte do prehrávača s tým, že viete presne, čo dostanete. A to aj skutočne dostanete. Inak tomu nie je ani v prípade EP The Damned Lie Rotting od Carnal Ruin. V štyroch skladbách nájdete všetko, čo tam má byť. Nič viac, nič menej.