Čo našli chalani z Alter Ego v pohári s inšpiráciou? (recenzia)

Hardrocková formácia z Prešova ALTER EGO sa hlási s novým albumom s názvom Glass Of Inspiration. Po kompilačke Old But Gold je to už druhým zásekom tohto roku v diskografii kapely. Po štvorročnom útlme majú chalani čo doháňať.

Hneď od prvej pecky s názvom Sinner je jasné, že chalani sa tu nehodlajú pretvarovať, že vymysleli koleso, keď ešte po zemi behali dinosaury. Práve naopak. Veľmi dobre si uvedomujú svoju pozíciu a vedia tým kolesom narábať naozaj umne a efektívne. Deep Purple, Whitesnake, Led Zeppelin, ale aj taký Motörhead či Guns N‘ Roses. To všetko efektívne zmixované, kde výsledkom je chutný energetický nápoj.

Nie je žiadnym tajomstvom, že kapelu tvoria vysoko talentovaní hudobníci. Navyše z každého tónu cítiť, že ich tá hudba aj nesmierne baví. V tejto kombinácii je prakticky nemožné šliapnuť vedľa. Nástroje sú presne tam, kde majú byť, Neprekrikujú speváka a nežijú vlastným životom, ale tvoria celok spolu s kvalitným spevom. Ten sa vie pohybovať v stredných aj vysokých polohách úplne prirodzene a bez zaváhaní.

Predsa len by som sa pozastavil trochu pri produkcii. Tak nejako som bol zvyknutý, že chalani vedeli postaviť z ničoho kamenný hrad. Zvukovo vždy bolo počuť tú surovú šťavu a dynamiku, ktorú si len tak nevymyslíš. Náhradou za nedokonalosti je lepšia produkcia a čistý zvuk. Možno sa mi to iba zdá, ale nepatrne to ubralo dynamike. Napriek tomu je produkcia špičková a songy znejú veľmi dobre a sviežo.

Preferujem skladby ako už spomínaná Sinner, Hypnotized a Stranger. Chalani na celom albume veľmi pôsobivo balansujú medzi intenzitou a feelingom. Tvrdé, miestami až heavy pasáže celkom dobre vyvážia zasa tie bluesovejšie. Celok nepadá jedným smerom, ale stojí pevne.

Alter Ego je kapela, ktorá hrá ten najobyčajnejší hard rock, aký si viete predstaviť. Nový album je presne ten, ktorý vám bude robiť spoločnosť na dlhej ceste autom. Je to presne ten album, ktorý si pustíte, lebo dostanete chuť na niečo nenáročné, ale energické s elektrizujúcou atmosférou. Pustíte si ho s kamošmi na chate, keď otvoríte fľašu.

Glass Of Inspiration je presne ten album, z ktorého nespadnete na zadok, ale budete sa k nemu vracať do nekonečna, lebo je naozaj dobrý.