V čom Room Experience nesklamali? (recenzia)

Táto recenzia sa nedá začať inak ako tvrdením, že Taliani pravdepodobne nikdy nesklamú. Tentoraz svoju albumovú novinku ponúka kapela ROOM EXPERIENCE združená okolo skladateľa a klávesáka Gianluca Firmoa. Debutový rovnomenný album Room Experience z dielne tejto formácie prišiel na pulty v roku 2015. Po piatich rokoch páni vydávajú druhú štúdiovku Another Time And Place. Aj na druhom albume spieva David Readman, ktorého hlas vám môže byť povedomý aj z kapiel Pink Cream 69, Voodoo Circle a Almanac.

Talianske hardrockové kapely vždy vsadia na istotu. Riffy nútiace vaše končatiny k samovoľným pohybom a melódie refrénov, ktoré si pospevujete hneď po prvom vypočutí, a to všetko dozdobené výbornými gitarovými sólami. Hneď úvodná Hear Another Song to všetko má a na dôvažok atmosféru dotvoria gitarové vyhrávky vyliezajúce na striedačku v stereu.

Tak isto Wild Heart aj Disappointed, kde dotvárajú celkový dojem veľmi jemné až pocitové klávesy v pozadí. Napokon ešte spomeňme Shout, naoko rozhádzanú energickú skladbu, kde refrény zabŕdajú až do power metalu. Za zmienku stojí aj sólová časť s výraznou basovou gitarou, ktorej kontruje gitara. Oproti všetkému spomenutému je asi najmenej výraznou skladbou na albume A Thousand Lies. Tá akoby gradovala do prázdna, akoby nemala refrén. Našťastie, takýchto výplní na albume viac nenájdete.

Room Experience

Viaceré skladby na albume klamú prvým dojmom. Mierne tempo spustí Strangers In The Night, The Distance aj The Night Goes On. Zvuk klavíra či hammondu budú klamlivo chlácholiť vaše bubienky, až kým pokoj nepretnú gitary a bicie, ktoré aj v miernejšom tempe neúprosne tlačia dané piesne vpred. Hlavnými znakmi týchto skladieb sú tučný zvuk, široké refrény a príjemná melodika. Ako čerešnička na torte nejaké to virtuóznejšie sólo.

No kapela svojich fanúšikov nechce ukrátiť ani o balady v pravom zmysle slova. K tým sa ale dostaneme až na úplný koniec. Ešte predtým treba spomenúť dve oddychovejšie, no stále nie baladické piesne Another Time And Place a The Miles That Make A Road. Tie sú aj napriek oddychovej atmosfére, jednoliatej línii a miernejšiemu tempu, v ktorých sa nesú, stále rytmické. Druhá menovaná navyše ponúka veľmi vydarenú inštrumentálnu časť s pestrým klavírnym partom.

Na záver nám ostali dve avizované balady. Your Voice Inside ucho pošteklí veľmi príjemným zvukom. Gitarové kilá a vyhrávky zdobia klavírne party a opäť tu nájdete aj krásne gitarové sólo. The Distance naproti tomu viac očarí širokými refrénmi a hlbokými slohami so zaujímavými riffmi.

Takmer päťdesiat minút čistého melodického hard rocku. Verne známe, ale nie opočúvané riffy. Originálne vyhrávky. Vydarené klávesové party. Zladená a nápaditá rytmická sekcia. Nádherné gitarové sóla. To je znamenie, že rocková muzika stále žije. To je dôkaz, že Taliani (minimálne) v tomto žánri asi nikdy nesklamú. To všetko je Another Time And Place od Room Experience.