Povstala AOR superskupina Revolution Saints na treťom albume ako fénix? (recenzia)

Manažéra Serafina Perugina z talianskeho hudobného vydavateľstva Frontiers Records mnohí hudobní fanúšikovia milujú a časť ním otvorene opovrhuje. V pravidelných intervaloch dáva dohromady rôzne superkapely plné populárnych rockových a metalových hudobníkov, ktoré bývajú rôznorodej kvality. Niekedy chémia funguje medzi náhodne spojenými hudobníkmi menej. To ale nie je príklad projektu REVOLUTION SAINTS.

Trio vytvorené za účelom ukázania dlho spiaceho speváckeho talentu bubeníka Deena Castronova (The Dead Daisies, ex-Journey, ex-Bad English) tvorí basák Jack Blades (Night Ranger) a gitarový snajper Doug Aldrich (The Dead Daisies, ex-Whitesnake, ex-Dio) a vydalo v marci 2020 svoj už tretí album Rise. Povestná mágia medzi elitnými rockovými muzikantmi očividne tečie podobne intenzívne ako Váh počas povodní, inak si neviem vysvetliť neklesajúcu kvalitu ich spoločnej tvorby.

Podobne ako aj na prvých dvoch albumoch, zvukovo kapela osciluje na hrane AOR a hard rocku s dôrazom na superchytľavé refrény. Hrmotný rozmer Revolution Saints zabezpečujú nielen intenzívne bicie Castronova, ale primárne virtuózna gitarová hra veterána Aldricha. Klávesy hrajú vskutku len symbolickú podpornú úlohu, čo uberá kapele na cukríkovosti charakteristickej pre AOR.

Ale najväčšou evolučnou výhrou superkapely je stále Castronovov hlas. Z lásky k jeho príjemne zafarbenému, precítenému a emóciami pretekajúcemu vysokému spevu a lá Steve Perry som sa vyznával už v jednej staršej recenzii na projekt Castronovo/Gioeli. Opakovanie je matkou múdrosti a americký bubeník/spevák na Rise žiari ako supernova.

Ale pozor, o slovo sa viac hlási aj spievajúci basák Jack Blades. Jeho vklad do melodramatickej hitovky Price We Pay či sólovo odspievaná baladička Eyes Of Child fajnovo obohatili nový album. A keď už sme pri tom speve, tak pochvalu si zaslúži aj hosťujúca speváčka Luna Akire vo vydarenom duete Talk To Me.

Fanúšik AOR môže obdivovať potešujúco vyváženú a nepresladených zbierku piesní z Rise. Aj keď sa na doske nájdu priemernejšie kúsky ako Milion Miles či Win Or Lose, žiaden z nich dramaticky nepodlieza latku kvality, čomu pomáha aj zmienená vokálna pestrosť a gitary. Za vrchol albumu môžeme považovať dramatickú hitovicu Coming Home, v ktorej Deen spevácky exceluje a predvádza tie najlepšie vokálne triky a lá Steve Perry. Zase najviac rockovou bombou je hneď úvodná When The Heartache Has Gone, v ktorej naplno predvádza svoje gitarové umenie v sólach Aldrich.

Revolution Saints dokázali na treťom albumu Rise, že Peruginove projekty môžu svetu dať aj špičkovú hudbu. Trio Castronovo, Aldrich, Blades zo seba stále sype jeden lepší kúsok za druhým. Fanúšikovia AOR a hard rocku si prídu na svoje.