Oplatí sa vydať na pompézne powermetalové dobrodružstvo Magnusa Karlssona a jeho družiny? (recenzia)

Len máloktorý metalový umelec súčasnosti sa môže pýšiť takým množstvom projektov ako Magnus Karlsson. Švédsky multiinštrumentalista v pravidelných intervaloch chrlí ako drak oheň albumy pod hlavičkami ALLEN/LANDE, KISKE/SOMMERVILLE, ALLEN/OLZON, PRIMAL FEAR, THE FERRYMEN a sólovo ako MAGNUS KARLSSON‘S FREEFALL. Patrí jeho aktuálny počin k vydarenej polovici alebo ide o kompozične vyčerpané dielo recyklujúce podobne znejúce nápady z minulosti?

Ako aj vo väčšine Karlssonových projektov, prím hrá kombinácia powermetalových riffov, neoklasických gitarových sól, symfonického pozlátka a superchytľavých refrénov epickejších ako opica po silvestrovskej noci. Po kompozičnej a hudobnej stránke ostalo všetko po starom. Aj na obálke zase čaká nádherný fantasy motív vyladený do modra. Ale na rozdiel od skôr priemerného posledného albumu Primal Fear tvorivý Švéd ušil na telo každému spevákovi pieseň, kde žiari jeho talent.

We Are The Night otvára chorvátsky spevák Dino Jelusick ráznym powermetalovým kopancom medzi nôžky Hold Your Fire. Vokálny príbuzný Rusella Allena disponuje hlasom plným vášne a sily, čo dokazuje aj v dramatickej diovskej Under The Black Sun. Veľmi príjemne prekvapuje talent mladého Brazílčana Renana Zontu, ktorý svojím chrapľákom ozdobil atmosférickú oceľovú nálož Kingdom Falls a hitovú Dreams And Scars. Druhá zmienená pieseň si zaslúži špeciálnu zmienku, pretože v nej sadlo úplne všetko od chytľavej melódie, aranžmánov, sóla až po dych vyrážajúci spevácky výkon Zontu. Veštím z heavymetalovej gule, že o tomto mladíkovi ešte budeme počuť.

Jeden z najpracovitejších spevákov súčasnosti Ronnie Romero dozdobil svojím diovským vokálom a jedinečnou farbou ďalšiu powermetalovú šľahu One By One. Zmieniť treba ešte čarokrásnu powerbaladu Queen Of Fire, ktorú oduševnene spieva nová metalová kráľovná Noora Louhimo z Battle Beast. Rastie každým ďalším počutím.

Príjemným spestrením sú popovejšie ladené songy spievané samotným Karlssonom (We Are The Night, Don’t Walk Away) a vydarená inštrumentálka On My Way Back Home. Symbolickým prepojením minulosti a prítomnosti sa stalo angažovanie Tonyho Martina (ex-Black Sabbath), veľkého obľúbenca Karlssona, ktorý si na albume strihol hneď dve epické záležitosti Temples And Towers a poslednú Far From Over. Predvádza v nich svoj nezameniteľný hlas a cit pre vygradovanie dramatických piesní, ktoré nestratil ani po šesťdesiatke.

Švédsky skladateľský guru Magnus Karlsson nepochybne vložil kus srdca do svojej aktuálnej sólovky We Are The Night. Pod zástavou Magnus Karlsson’s Freefall zhromaždil množstvo speváckych talentov súčasnosti a podarilo sa mu ukuchtiť chutný powermetalový pokrm, ktorý zahreje brušká milovníkov žánru. Jeden z hudobných vrcholov roku 2020, ktorý by nemal minúť fanúšikov veľkých metalových hlasov.