Nahrali Blade Cisco oddychovku roku 2019? (recenzia)

Hovorí vám niečo BLADE CISCO? Ak ste zanietení fanúšikovia kapely Whitesnake, možno áno. Toto zoskupenie bolo totiž niekdajšou kapelou klávesáka, speváka a producenta Michelea Luppiho, ktorý momentálne pôsobí v radoch spomínanej britskej hardrockovej legendy. Ale nazad k Blade Cisco. Práve táto banda totiž koncom roku 2019 vydala svoju novinku Edge Of The Blade.

Michele si na nej strihol nejaké tie vokály a produkoval ju. Nečakajte však žiadnu výraznú podobu s kapelou Whitesnake. Za jediný kúsok albumu, ktorý Britov aspoň okrajovo evokuje, sa dá označiť Foolin‘ Myself. Na druhej strane Rain Over Me mi evokovala v určitých pasážach Roxette a s nimi Blade Cisco nemajú spoločné nič.

V prvých sekundách ma očarila ihneď farba spevákovho hlasu vo veľmi melodickej rockovej oddychovke Memories. Pri dlhšom počúvaní albumu sa moja pozornosť ale upriamila na niečo úplne iné. Kapela si výrazne zakladá na zvuku zlatých sedemdesiatok a väčšina skladieb je vystavaná na prepracovaných viachlasoch, spevných refrénoch a priamočiarych klasických riffoch. Platí to pre Life Is A Lottery, Anything (Without Your Music), Hungry For Love, Invisible To Me aj We Are Still Standing.

Jednoducho priezračná rocková priamočiarosť a zvuky teleportujúce poslucháča do druhej polovice minulého storočia. Jedinou výnimkou sú bicie, ktoré majú kvalitný súčasný zvuk a nie ten, na ktorý sme zvyknutí v nahrávkach zo spomínanej doby. Uvedomil som si to hlavne pri baladickej Grey s nezameniteľným klavírnym zvukom.

Klavír, respektíve klávesy hrajú na albume tiež významnú rolu. Rôzne analógové zvuky znejú v Life Is A Lottery, Edge Of The Blade (pravdepodobne najtvrdšia skladba albumu), Hungry For Love a We Are Still Standing a dokonale dotvárajú atmosféru. Vypočujte si niektorú z týchto skladieb a nebudete si ju bez tých „otravných“ klávesových zvukov vedieť predstaviť. Tie sa vám vryjú do pamäte najhlbšie.

Oddychová rocková nahrávka roku 2019? Možno aj tak by sme mohli titulovať Edge Of The Blade. Pozitívne ladená, priamočiara a plná obľúbených gitarových riffov, ktoré vášmu podvedomiu diktujú rozhýbať vám ramená, boky či aspoň si podupkávať nohou. Pokiaľ túžite relaxovať pri kvalitnej muzike, ktorá vyčarí úsmev na tvári, práve najnovší album Blade Cisco by mohol byť pre vás ten pravý.