Má novinka kapely Morticula Rex potrebnú iskru? (recenzia)

Talianske death/doommetalové duo MORTICULA REX začalo svoje pôsobenie v roku 2018 a v tomto roku nezávisle vydalo aj svoju dlhohrajúcu prvotinu s názvom Grotesque Glory. V nasledujúcom roku tomuto počinu pomohlo dosiahnuť fyzickú podobu slovenské vydavateľstvo Immortal Souls Production. Nie je sa teda čo čudovať, že tento label prispel svojou trochou aj k vydaniu druhého albumu kapely. Doska Autumnal Rites vyšla 19. apríla 2021 a na jej vydaní sa okrem Immortal Souls Production podieľalo gruzínske vydavateľstvo Satanath Records.

Najnovší album obsahuje sedem piesní. Už v prvej Scars vovedie dvojica pánov svojich poslucháčov do temných útrob metalovej muziky. Mierny rytmus a harmonické gitary sprevádza hlboký vokál pretkávaný recitatívom. Musím sa priznať, že mi táto skladba tak trochu evokovala kapelu Rotting Christ. Podobné pocity som mal ešte aj pri titulnej Autumnal Rites.

Ostatné skladby The Great Devourer, The Silence Within, Days Of Darkness a Sleeping Among The Dead kolíšu medzi doommetalovou ponurosťou a deathmetalovou surovosťou. Väčšinou podľa rovnakého vzoru a síce, že temný úvod a záver je v strede skladby predelený chvíľkovým úletom bicích k závratnej rýchlosti. V Days Of Darkness ma navyše zaujal pekný gotický úvod, ktorého téma sa podľa mňa dala krásne rozvinúť v skladbe aj neskôr. Miernym prekvapením je krátka inštrumentálka They Come Out At Dusk, ktorá je postavená iba na čistejšom zvuku gitary a dýcha z nej Taliansko.

Druhý album Autumnal Rites od kapely Morticula Rex sa mi síce páčil o čosi viac než ten prvý, ale i tak som v ňom nenašiel to, čo by ma úplne vtiahla do jeho diania. Za posledné roky som prišiel na chuť oldschoolovému death metalu a aj mnohým doommetalovým kapelám. Avšak u tejto kapely mi stále chýba akási iskra.