Jazdí sa dobre na heavymetalovom tátošovi Stallion? (recenzia)

Existuje dve školy heavy metalu. Prvá stavia na kombinácii melodiky s tvrdosťou. Tá druhá si zase fičí na mixe agresie a rýchlosti s melódiami. STALLION patrí do skupiny „rýchlo a zbesilo“. Ich hudba vonia, či presnejšie metalovo zapácha po Judas Priest, speed metale Exciter, thrashovej Metallice a metalovom rock n‘ rolle Motörhead. Nemeckí sekerníci vypustili do sveta tretiu heavymetalovú beštiu Slaves Of Time v roku 2020. Donúti vás si nový album poriadne pretrepať hlavu, aj keď máte pomenej vlasov?

Úvodné dva songy Waking The DemonsNo Mercy sa na (ne)pripraveného poslucháča vovalia ako naspídovaná návšteva na piatkovej domovej párty. Piesne dunia a hučia vo vysokom tempe s výrazným thrashovým ostrím. Navyše druhú menovanú poháňa výrazný a jednoduchý skandovaný refrén, ktorý podporujú gang vokály. Úplne pred sebou vidím ten kotol pod pódium. Mierne odľahčenie prináša hneď nasledujúca hardrockovina Time To Reload. Nesie sa na príjemnej „ejsídísí“ vlne. Spevák Pauly zvláda vynikajúco nielen halfordovské výšky a udovskú brúsku, ale aj johnsonovskú pílu.

Nadväzujeme na úvodnú thrash/speed/heavymetalovú vlnu. Každého milovníka klasiky menom Painkiller poteší výplach mozgu menom Brain Dead. Aby to nebola furt len monotónna rúbanica, tak Stallion umiestnili strategicky do stredu albumu sedemminútovú precítenú baladu Die With Me. Svojou náladou, členitosťou a farbou gitár pripomenie dávne kolosálne kusy Judas Priest ako Beyond The Realms Of Death. Ale čo si budeme nahovárať, vokalista Pauly sa predsa len viac hodí do nabudených kúskov. Divoká riffovačka Merchant Of Fear či pocta zosnulému frontmanovi Lemmymu Dynamiter s explozívnym refrénom sedia k jeho vokálnemu prejavu ako uliate.

Ak vám nie je dosť, tak v novembri 2020 germánski bojovníci za pravý metal poslali do sveta vianočné EP Christmatized. Zábavný speedový úlet, ktorým si môže spestriť svoj vianočný metalový playlist každý metloš.

Partia mladých nemeckých heavymetalistov Stallion si zvolila svoje meno (anglicky žrebec) príznačne k štýlu metalu, ktorý hrajú. Rýchla, nekompromisná a energetická – tak znie muzika metlákov z Berlína. Navyše, ako vraví jedno obľúbené klišé, rastie každým počutím a postupne odkrýva svoje kovové krásy. K pocitu maximálnej spokojnosti ale chýbajú ešte dva-tri výraznejšie hity.