Čo spája piesne na novom albume Volume? (recenzia)

Vždy, keď niekto spomenie slovenskú rockovú scénu, napadne mi kapela VOLUME. Prečo? Tri roky dozadu s albumom Pravá Tvár priniesli celkom svieži vietor na naše domáce zatuchnuté rockové pódiá. Imponovala mi hlavne tá tvrdosť a nebojácna intenzita. Už vtedy som mal pocit, že chalani to myslia vážne a nemýlil som sa. Tento rok nám servírujú svoju v poradí tretiu plnotučnú nahrávku s názvom Jeden Život Nestačí.

Hneď na úvod si šplhli naozaj vydarenou dvojicou pesničiek. Titulná Jeden Život Nestačí a posledný singel k albumu To Čo Má Prísť mi dodali presne tú esenciu, v ktorú som dúfal. Tvrdé gitary, intenzívne bicie v svižnom strednom tempe a spevný refrén. Parádny začiatok.

Hneď na to sa na mňa vyliala trocha sladšia Všetko Raz Prebolí. Táto vec sa dostala von spolu s videoklipom už pred dvoma rokmi a práve tam som zaregistroval ašpirácie na rádiový hit. Aj ďalšia klipovka Stále To Cítim sa nesie v podobnom duchu. Tieto kompozície síce ubrali na intenzite, ale dali priestor melódiám v refrénoch a pritom stále nestrácajú rockový feeling.

Album je rozdelený prakticky na dve polovice. Na jednej strane sú ostré heavyrockové pecky a na tej druhej tie také „rádiové songy“. Čuduj sa svete, je tam určitý balans, ktorý to vyvažuje a dáva albumu dynamiku. V konečnom dôsledku sú tvrdé pesničky naozaj dosť heavy a popri tom tie mäkšie majú šancu zažiariť. Predsa len mi trocha chýba tá nespútanosť a odvaha z predošlého albumu.

Zvuk si chlapci robili sami vo vlastnom štúdiu a je to aj počuť. Minimálne oproti predošlému počinu je to velikánsky skok. Celkom pekne vidieť, že si dopriali čas a dali si na tom záležať. Výsledkom je svieži, solídny a moderný konkurencieschopný zvuk.

Keď som si čítal texty, nemohol som sa zbaviť dojmu, že ten album má nejaký koncept. V podstate všetky texty sa točia okolo ľudského bytia. Hovoria o tom, že svoj osud má každý v rukách sám. Človek by mal byť pripravený nielen užívať si ovocie svojej snahy, ale aj niesť následky, ktoré so sebou rozhodnutia prinášajú. Každý je pritom posadený do inej životnej situácie či obdobia a nechýba mu určitý nadhľad.

Nakoniec na odľahčenie nám v poslednej skladbe spevák, gitarista, producent, skladateľ a textár Majo zopakuje všetky názvy pesničiek.

Aj napriek tomu, že album je hudobne farebný, práve vďaka textom pôsobí kompaktne. Od klavírovky cez pop rock, heavy rock, metal až po growl. Jeden Život Nestačí otvára dvere žánru širšie ako jeho predchodca, pôsobí vyspelo a vyrovnane. Som už celkom zvedavý, ako to bude fungovať na koncerte.