Aké obrazy sa vynárajú v hlave pri počúvaní nového albumu Slight Lie? (recenzia)

Prešovská metalová kapela SLIGHT LIE ponúka svojim fanúšikom v poradí tretí album s názvom From Caroline… With Hate. Toto dielo vyšlo 2. marca 2024 a páni naň lákali prísľubom, že to bude doposiaľ ich najtvrdší album a môžeme sa tešiť aj na silné refrény. A aby sa nepovedalo, že rovnaké sľuby si priemerný metalový fanúšik vypočuje asi dvanásťkrát častejšie než tie predvolebné, tak kapela pridala rovno aj tri single.

Páni zo Slight Lie majú v muzike už čo-to za sebou a pri svojom treťom albume sa rozhodli všetky svoje skúsenosti zúročiť. Inak by určite ako prvú skladbu nepustili do sveta rovno Disobey. Spôsobiť príjemný šok hneď prvým úderom sa podarilo kapele na výbornú. Už teraz si viem živo predstaviť, ako budú názov piesne kričať fanúšikovia na koncertoch spolu s kapelou. K tomu tvrdý riff v úvode a skutočne veľmi chytľavý refrén – všetko, čo chlapci nasľubovali, vlastne splnili za štyri a pol minúty. Ale jedným dychom treba dodať, že to nie je všetko. Prekvapiť sa im podarilo aj druhým singlom Stars (Kill The Light). Nečakane veselý, takmer pop-punkový materiál si naprieč skladbou podáva ruky s dravým thrashovým riffom – znie to asi ako keby sa Dave Mustaine snažil neúspešne vyhnať z pódia Avril Lavigne.

Tretí singel Non Core Area rovno spojím so skladbou Storm That Flooded Us. Keď ste ešte stále hľadali najtvrdšie riffy v tvorbe Slight Lie, tak ste ich práve našli. Je to metalová joga v plnej krásne – zvukovo ide totiž presne o tie gitarové party, pri ktorých sa gitarista musí rozkročiť minimálne na šírku rozpaženia a kútiky úst zatlačiť tak hlboko, akoby sa nimi chcel dotknúť zeme. Navyše sú to čírou náhodou presne tie dve skladby, kde si v plnej paráde vypočujete okrem Petra aj externistov Adyho z Etterny a Martina z kapely Gloom. A zasadiť Martinov zamatový hlas do romantickej melodiky refrénu Storm That Flooded Us je ďalším husárskym kúskom majstra aranžéra.

Niekedy, keď sa kapele podarí vytvoriť album prešpikovaný výbornými riffmy, nápadmi, aranžmánmi a melódiami, má to za následok jednu nemilú vec. Skladby, ktoré by sami o sebe pôsobili majestátne ako Hrádocká venuša na dvojkorunáčke, sa tak trochu strácajú medzi Rodoskými kolosmi… Hovorím o piesňach Mirrors a Reborn From Insanity, ktoré aj napriek svojej neodškriepiteľnej kvalite prispeli k môjmu hudobnému zážitku z tohto albumu najmenej. Ale aby sme nekončili negatívne, spomeniem ešte narýchlo aspoň originálnu a nepredvídateľnú melódiu spevu v slohách Creatures Of The Waste a pútavé intro Hide & Seek s chytľavou témou, ktorú šikovne prevezme gitara v úvodnej Caroline Wants You Dead. Priznám sa, že už pri počúvaní intra som mal presne ten schizofrenický pocit, ktorý má fanúšik hororového filmu s výborným soundtrackom – vieš, že keď tá skladba začne hrať, určite niekto zomrie. Ale aj tak sa na ňu tešíš. Zimomriavky.

Z tohto albumu som mal hneď po prvom vypočutí toľko vnemov, že z mojich neprefiltrovaných poznámok by mohol vniknúť aj dvojčasťový román. Asi som nepovedal o albume From Caroline… With Hate všetko, čo som chcel, ale načo aj? Už teraz viem, že pri každom ďalšom vypočutí tam aj tak nájdem niečo nové, čo by stálo za zmienku a takto to môžete aspoň objaviť sami.