Prináša aj tretie pokračovanie The Ferrymen kvalitný power metal? (recenzia)

S projektmi z vydavateľskej stajne Frontiers to je niekedy ako s online zoznamkami. Niektoré spojenia pôsobia ako veľmi neautentické páry, ktoré sa rýchlo rozídu po sexe v podobe nahraného albumu. Na druhú stranu ale existujú páry, kde dohadzovanie malo zmysel a partneri si sadli. Takýmto príkladom je aj projekt THE FERRYMEN, ktorý spojil sily čilského vokálneho fenoménu Ronnieho Romera (Rainbow, Lords Of Black), multiinštrumentalistu Magnusa Karlssona (Primal Fear, Allen/Lande) a bubeníka s najcoolovejším čírom Mikea Terrana (ex-Axel Rudi Pell, ex-Rage). Ako sa vydarilo ich tretie dietko pomenované One More River To Cross?

Viete, ako to je s deťmi. Niektoré poslúchajú viac, iné sú rebeli od narodenia. One More River To Cross by som opísal ako dobrého syna, ktorý si robí poctivo domáce úlohy zo žánru power metal. Nie je úplne najoriginálnejší, ale ide mu dobre remeslo a pár brilantných momentov naznačujúcich veľký talent sa v jeho odpovediach nájde.

Piesne na treťom albume The Ferrymen môžeme pomyselne rozdeliť do dvoch chlievikov. Prvým najviac zastúpeným sú epické powermetalové hity s výraznou symfonickou omáčkou, výdatnou porciou virtuóznych gitarových sól a chytľavých refrénov. Asi najvydarenejším potomkom tejto kategórie je hneď úvodná jazda One Word. Nájdete v nej všetko, čo chcete od Magnusa Karlssona. Vzletné klávesy, dramatické chorály, úderné metalové riffy, podmanivý diovský hlas Romera, refrén, čo vám v hlave bude znieť počas spánku a majstrovské gitarové sólo.

Niektoré piesne z tohto cesta sú lepšie, niektoré priemernejšie, ale žiadna vyslovene nenudí. V menšej miere sú zastúpené piesne, ktoré hrajú na metalovejšiu strunu, obsahujú skoro thrashmetalové riffy a Romero v nich znie testosterónovejšie. Dobrým príkladom týchto tendencií je ôsma Bringers Of The Dark, v ktorej ide ruka v ruke epickosť, tvrdosť a Romerov excelentný spevácky výkon.

Troška mimo kategórie paradoxne stoja dva vrcholy albumy. Titulná One More River To Cross je absolútna krasojazda a snáď najlepšia pieseň projektu The Ferrymen vôbec. Mohutná symfonická skladba s bravúrnym dramatickým diovským vokálom Romera vyvoláva nálady dávneho majsterštichu Stargazer od Rainbow. Strhujúce. Romero bol pre podobný druh skladieb stvorený. A hneď po nej nasleduje polobalada Morning Star, v ktorej prvej polovici si naplno poslucháč užije krásnu farbu a techniku Romerovho hlasu a potom sa zlomí do valivého sabatovského tempa.

Vydelené a podčiarknuté, hudobné dieťa One More River To Cross od The Ferrymen síce neprináša nič nové, čo by sme už v podaní tria nepočuli, ale stále si drží vynikajúcu formu a ponúka viacero nadpriemerných piesní ako One More River To Cross či Bringers Of The Pain. Vďaka chytľavým refrénom sa všetky piesne dobre počúvajú a ľahko idú do uška. Romero podáva ďalší dôkaz, že je speváckou extra triedou a Karlsson zase dokazuje, že je jedným z najlepších metalových skladateľov súčasnosti.